سازمان خصوصي سازي شنبه آينده ،13 خرداد يك ميليارد و 180 ميليون و 260 هزار سهم ذوب آهن را به قيمت روز در بازار دوم فرابورس و با سود 20 درصد به فروش می رساند.

  امیر هامونی مدیر بازار فرابورس ایران، در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران با اعلام این خبر گفت: در پي توقف 31 ارديبشهت نماد معاملاتي شركت فرابورسي ذوب آهن براي تعديل سود هرسهم سال گذشته، برنامه سازمان خصوصي سازي براي واگذاري 15 درصد از اين شركت كه قرار بود 7 خرداد انجام شود، به دليل لزوم رعايت انتشار آگهي عرضه حداقل 4 روز كاري قبل از واگذاري در فرابورس، تغيير و به زمان ديگري موكول شد.

وی تصریح کرد: در اين رابطه روز گذشته نماد معاملاتي ذوب آهن بعد از اعلام افزايش زيان سال گذشته هر سهم از 174 به 249 ريال باز شد و مسئولان شركت فرابورس دقايقي پيش زمان قطعي عرضه بلوك 15 درصدي ذوب آهن را شنبه آينده تعيين و اعلام كردند.

هامونی تاکید کرد: به اين ترتيب سازمان خصوصي سازي شنبه آينده ،13 خرداد يك ميليارد و 180 ميليون و 260 هزار و 900 سهم ذوب آهن را به قيمت روز قبل از عرضه در بازار دوم فرابورس به اضافه 20 درصد و به شرط آنكه از 150 تومان كمتر نباشد ، روي ميز فروش خواهد گذاشت.

وی خاطر نشان کرد: مهلت پرداخت 20 روزه براي پرداخت وجه نقد و فروش نقد 25 درصدي و باقي اقساط هم برخي از شرايط تعيين شده از سوي سازمان خصوصي سازي و هيئت واگذاري است. طبق مصوبات موجود مقرر شده وجوه حاصل از واگذاري اين درصد از سهام به صندوق ذخيره فرهنگيان بابت رد ديون داده شود،بنابراين درصورت انجام اين مزايده، وجوه ناشي از فروش را به اين صندوق تخصيص داده خواهد شد./ر

 

 

برچسب ها: فرابورس ، عرضه ، سهام
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار