ایرانیان با ایثار مال در امر مدرسه سازی مشارکت کرده و با حضور در این جهاد فرهنگی برای کشورمان افتخار آفرین هستند.

حافظی رئیس مجمع خیرین مدرسه ساز کشور در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران گفت: جشنواره خیرین مدرسه ساز در بهار سال جاری در 550 شهرستان و استان های سراسر کشور برگزار شده و حضور مردم در این جشنواره ها نوید بخش آینده درخشان ایران است.
وی ادامه داد: در دنیای کنونی که کشورها با جنگ و خونریزی به مظلومان ظلم می کنند ،‌ایرانیان با ایثار مال درس زندگی کشور مشارکت می کنند و با حضور در این جهاد فرهنگی برای کشورمان افتخار آفرین هستند.
حافظی تصریح کرد: هم اکنون تعداد 135 هزار خیر مدرسه ساز در کشور وجود داشته و در سال جاری نیز حدود 250 هزار نفر از فرهنگیان و دانش آموزان در این حرکت عظیم شرکت کردند.
وی یادآور شد: آموزش و پرورش استان تهران با بسیج کردن آموزش و پرورش مناطق 19 گانه تهران، فعالیتی گسترده را برای بهبود فضاهای آموزشی شهر تهران شروع کرده و در این زمینه بسیار موفق عمل کرده اند.
*فضاهای آموزشی تهران نیازمند توجه بیشتری است
در ادامه امان الله عباسی مدیر کل نوسازی مدارس تهران افزود: حضور ملت در عرصه مقدس مدرسه سازی در سال های اخیر از رشد چشم گیری برخوردار بوده تا جایی که حدود 20 درصد فضاهای آموزشی توسط خیرین مدرسه ساز احداث شده است.
وی ادامه داد: خیرین مدرسه ساز سیصد و سی پروژه مدرسه سازی و سه هزار و سیصد کلاس و دویست و بیست و یک زیر بنا را ایجاد کرده اند.
عباسی خاطر نشان کرد: علی رغم تلاش های دولت و خیرین مدرسه ساز به دلیل مهاجرت، مسکن مهر، .... تهران هنوز با مشکل کمبود فضاهای آموزشی روبه رو بوده که نیازمند توجه بیشتری است.
*خیرین مدرسه ساز سرمایه های ارزشمند کشور هستند
در ادامه سید علی یزدیخواه مدیر کل آموزش و پرورش استان تهران افزود: خیرین مدرسه ساز سرمایه های ارزشمند برای هر ملت به ویژه ایرانیان هستند که باید به وجودشان افتخار کنیم.
وی تصریح کرد: در سال 91 از سوی مقام معظم رهبری(مدظله العالی) ماموریت یافته ایم که از سرمایه های مادی و معنوی ملی حمایت کنم و خیرین مدرسه ساز با آغوش گرم در این امر ایرانیان را یاری می رسانند.
یزدیخواه یادآور شد: بخش اعظمی از فضاهای آموزشی شهر تهران توسط خیرین مدرسه ساز نوسازی و ایجاد شده است و خیرین مدرسه ساز با انجام این اقدام ارزشمند ایجاد فضای آموزشی که فرزندان معصوم شیعیان در آن علم اندوزی می کند، رستگار واقعی هستند. /
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.