دبیر علمی همایش علامه حسن زاده آملی گفت: حضرت آیت ... علامه حسن زاده آملی نمونه بی نظیری از عرفای اسلامی معاصر است که 147 اثر مکتوب در زمینه های فقه، اصول، فلسفه، عرفان، ریاضیات و ادبیات دارد.

حجت الاسلام محمدحسن وکیلی در حاشیه نشست خبری همایش علمی مقام علامه حسن زاده آملی در مشهد در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد، با بیان این مطلب افزود: تبیین شخصیت عظیم آیت ا... علامه حسن زاده آملی چیزی نیست که تنها با برگزاری همایش بتوان به آن پرداخت بلکه سلسله نشست های معرف شخصیت های برجسته دینی و عارفان اسلامی که جمعی از طلاب حوزه علمی مشهد با همکاری دانشجویان علاقمند دانشگاه ها انجام می دهند در راستای ترویج عرفان اسلامی در فضای جامعه است.

وی با بیان این که استاد اصلی علامه حسن زاده آملی در عرفان علامه طباطبائی است خاطرنشان کرد: نسل جوان و پرشور کشور تشنه معنویت است تا خلاء روحی شخصیت خود را غنا بخشند چنانچه ما به آن ها خوراک مناسب روح و روان ندهیم باید در جامعه شاهد رواج شبهه عرفان ها و سوق جوانان به مسیرهای انحرافی باشیم.

حجت الاسلام وکیلی ضمن اشاره کوتاه به عرفان نظری و عملی علامه حسن زاده آملی اظهار داشت: متاسفانه همواره حوزه های علمی در خصوص عرفان اسلامی کوتاهی کرده اند اما ما شاهد هستیم که حضرت امام (ره) و مقام معظم رهبری که نمونه های شاخص ترین رهبرهای اسلامی دنیا هستند بیش از این که معنویت را از راه های معمول فرا بگیرند از رابطه عاشقانه عرفانی با معبود به اوج معنویت و تاثیر گذاری در دنیا دست یافته اند، این همان خلاء اصلی که اسلام شناسان آن را مورد بی توجهی قرار داده اند.

دبیر علمی همایش بزرگداشت مقام آیت ا... علامه حسن زاده آملی در بابل گفت: سیستم رسانه ای این همایش طی سه ماه نشریه را تهیه نموده که در آن ابعاد مختلف زندگی حضرت امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری برای مخاطبان معرفی شده است./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.