هفته گذشته حوضه آبريز درياچه اروميه 11 ميلي متر بارندگي داشته است.

به گزارش سرويس اقتصادي باشگاه خبرنگاران و به نقل از پايگاه اطلاع رساني وزارت نيرو ، حوضه درياچه اروميه پس از درياي خزر بيشترين بارش را از ابتداي سال آبي جاري تاكنون در ميان حوضه هاي اصلي به خود اختصاص داده است.
بارش هاي اين حوضه از ابتداي مهر تاكنون ( سال آبي جاري ) به 259 ميليمتر رسيده است که در مقايسه با سال آبي گذشته 11 درصد و در مقايسه با دوره درازمدت 17 درصد كاهش نشان مي دهد.
بيشترين ميزان بارش در ميان حوضه هاي آبريز اصلي کشور از ابتداي سال آبي جاري تاكنون ، با 401 ميليمتر به حوضه درياي خزر اختصاص دارد که در مقايسه با دوره مشابه سال آبي گذشته و دوره درازمدت به ترتيب 40 و 16 درصد افزايش نشان مي دهد.
حوضه درياي خزر در هفته گذشته شاهد 11 ميليمتر بارندگي بوده است.
بارش هاي حوضه خليج فارس از ابتداي سال آبي جاري تاكنون حدود 218 ميليمتر ثبت شده است.
بارش هاي حوضه خليج فارس از ابتداي سال آبي جاري تاكنون در مقايسه با سال آبي گذشته 17 درصد كاهش يافته و در مقايسه با دوره بلندمدت 42 ساله 39 درصد کمتر شده است.
در حوضه خليج فارس در هفته گذشته بارشي رخ نداده است.
بارش هاي حوضه مرکزي نيز از ابتداي مهرماه 90 تاكنون 134 ميليمتر ثبت شده که در مقايسه با سال آبي پيش از آن 12 درصد افزايش يافته و در مقايسه با دوره بلندمدت 42 ساله 14 درصد كمتر شده است.
هفته گذشته در اين حوضه اصلي يك ميليمتر بارش رخ داده است.
حوضه سرخس نيز از مهر پارسال تاكنون با افزايش 60 درصدي بارش در مقايسه با دوره مشابه سال آبي گذشته و كاهش يك درصدي در مقايسه با دوره درازمدت مواجه شده و از ابتداي سال آبي جاري تاكنون 205 ميليمتر گزارش شده است.
هفته گذشته در اين حوضه آبريز اصلي پنج ميلي متر بارش رخ داده است.
همچنين از ابتداي مهرماه تاكنون کمترين ميزان بارش در ميان حوضه هاي اصلي با 74 ميليمتر به حوضه مرزي شرق اختصاص دارد.
بارش در اين حوضه آبريز اصلي در مقايسه با سال آبي پيش از آن پنج درصد و در مقايسه با دوره درازمدت 24 درصد كاهش نشان مي دهد.
هفته گذشته در اين حوضه اصلي دو ميليمتر بارش رخ داده است./عب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار