راديو ايران به مناسبت ميلاد حضرت علي (ع) و تجليل از مقام پدر 5 ويژه برنامه را براي پخش تهيه و توليد كرده است.

محسن ابراهيم،مدير مسئول اطلاع رساني راديو ايران در گفتگو با خبرنگار حوزه راديو و تلويزيون باشگاه خبرنگاران گفت:ويژه برنامه از "كعبه تا آسمان "كاري از گروه فرهنگ اين شبكه است كه در راستاي نشان دادن عشق و ارادت همه اقشار اعم از شعرا و مردم نسبت به حضرت علي (ع) از ساعت 8:30 صبح به مدت نيم ساعت پخش مي‌شود.
وي ادامه داد:در اين پروژه برنامه نمونه اي از لالايي ها و دو بيتي هاي محلي،اشعار معاصر و اشعاركهن با موضوع جايگاه حضرت علي (ع) با صداي شمسي فضل الهي و محمد حسين رفيعي خوانده مي شود،همچنين گزيده اي از اشعار كه درباره حضرت علي (ع) در منابع وجود دارد،خوانده مي شود كه زهرا فقيه ميرزايي سردبير،ناهيد گودرزي تهيه كننده و ناصر ملائيان نويسندگي اين برنامه راديويي را برعهده دارند.
ابراهيم با اشاره به برنامه فرزند كعبه كاري از گروه جامعه راديو ايران گفت:شنوندگان راديو ايران مي‌توانند،روز دوشنبه 15 خرداد از ساعت 9 صبح به مدت 2 ساعت شنونده برنامه فرزند كعبه با محوريت گراميداشت مقام شامخ امام علي (ع) و روز پدر با موضوع پدر نمونه چه كسي است باشند.
همچنين؛تفاوت ميان احترام گذاشتن جوانهاي قديم به پدران خود با جوانان نسل حاضر به پدران ارائه مي‌شود.
وي ارتباط با نجف اشرف،مكه مكرمه و اماكن مذهبي در ايران،گفتگو با خوانندگان و ترانه سراياني كه در مدح امام علي (ع)،شعر و ترانه سروده اند را از ديگر موضوعات برنامه داشت و افزود:حجت الاسلام و المسلمين طاهر رضي ضمن حضور در برنامه درباره ويژگي هاي شخصيتي امام  علي (ع) و اهميت احترام به پدر در دين مبين اسلام به بحث و گفتگو مي‌پردازد.
قابل ذكر است؛عاطفه اقتداري سردبير،محمد طادمي تهيه كننده و فاطمه نيرومند با همكاري عباس محبي گويندگي اين ويژه برنامه را برعهده دارند.
ابراهيم ادامه داد:در ساعت 11 صبح نمايش راديويي با موضوع نقش اميرالمومنين در زندگي شيعيان حقيقي به تهيه كنندگي حسين معصوميان پخش مي‌شود.
وي با اشاره به اينكه ويژه برنامه نداي بصيرت كاري از گروه انديشه شبكه راديويي ايران است،افزود:اين برنامه با اهداف تاثيرگذاري شخصيت والاي حضرت علي (ع) به عنوان الگو در جامعه اسلامي و به طور خاص رهبري جامعه، پرداخت به زواياي مختلف شخصيت حضرت علي (ع) تاثير شخصيت ايشان بر امام خميني (ره) مرور خاطرات سال هاي انقلاب از ساعت 11:30 به مدت 2 ساعت در روز دوشنبه به سمع شنوندگان مي رسد.
وي يكي از ميهمانان اين برنامه را حجت الاسلام رحيميان نماينده رهبري در بنياد شهيد دانست كه ضمن حضور در برنامه به مرور خاطرات خود با امام (ره) مي‌پردازد.
شايان ذكر است؛برنامه نداي بصيرت به سردبيري سعيد مبشري،تهيه كنندگي حسين مانگعلي و گويندگي مرتضي حافظي از راديو ايران پخش مي‌شود.
ابراهيم به نام پدر را از ديگر ويژه برنامه هاي اين شبكه راديوي دانست و افزود:در اين برنامه با  حضور دكتر مينا حاجي زاده روانشناس به بررسي راههاي تجليل و قدرداني از پدران مي‌پردازد.
همچنين؛رضا طاهري شاعر نيز سروده هاي خود را با اين موضوع به سمع شنوندگان خواهد رساند.
گفتني است؛بهزاد محمود زاده سردبير و نويسنده،حسن آقاجاني تهيه كننده و محمد اطهري گويندگي اين برنامه را برعهده دارند.
شايان ذكر است؛برنامه به نام پدر از ساعت 17 به مدت 1 ساعت پخش مي شود./ه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.