معاون اجرايي ارتش گفت:‌ نوک پيکان جنگ نرم جوانان ايران را نشانه گرفته و ما بايد با تلاش و مديريت صحيح نسل جوان را از آسيب‌هاي احتمالي مصون نگه داريم.

امير سرتيپ محمودي معاون اجرايي ارتش جمهوري اسلامي ايران در گفتگو با خبرنگار دفاعي - امنيتي باشگاه خبرنگاران، ضمن گرامیداشت سالگرد ارتحال بنيانگذار کبير جمهوري اسلامي ايران گفت: امام (ره) همواره با رهنمودهاي خود بين نيروهاي مسلح وحدت ايجاد مي‌کردند که بحمدالله يادگار ايشان مقام معظم رهبري هم امروز به خوبي عهده دار اين مسئوليت ارزشمند بوده و در واقع مدار وحدت و انسجام نيروهاي مسلح با عنوان فرماندهي کل قوا هستند.

وي با اشاره به شرايط سخت کشور در زمان جنگ تحميلي اظهار داشت:‌ حماسه آفريني ها و افتخارات بزرگي مانند فتح خرمشهر در دوران دفاع مقدس مديون سفارشات مکرر بنیانگذار انقلاب اسلامی به داشتن نيت خدايي بين رزمندگان اسلام در کليه امور است.

امير سرتيپ محمودي افزود: نداشتن منيت در طول دفاع مقدس بين رزمندگان اسلام در سپاه،‌ ارتش،‌ بسيج و ساير نيروهاي مسلح از ديگر عوامل موفقيت جمهوري اسلامي ايران بود که حيرت دنيا را به دنبال داشت.

وي با يادآوري تاکيدات مقام معظم رهبري به حفظ ارزش‌هاي انقلاب اسلامي که امام راحل به آن سفارش کرده بودند، تصريح کرد:‌ تجليل از سربازان و فرماندهاني که از لحاظ اخلاق، تعهد، تدين و تخصص الگو به شمار مي روند يکي از نمونه‌هاي حفظ ارزش‌هاي انقلاب در نيروهاي مسلح است.

معاون اجرايي ارتش ادامه داد: در گذشته سربازي در ايران اجباري خوانده مي شد، کم توجهي‌ها و ناديده گرفتن حقوق سربازان قبل از انقلاب امري عادي بود اما پس از پيروزي انقلاب اسلامي با تاکيدات مقام عظماي ولايت مبني بر ارتقا جايگاه سرباز، این موضوع باعث ارج نهادن به شخصيت والاي سربازان و حفظ کرامت انساني آنان شد.

وي با اشاره به جنگ نرم استکبار جهاني عليه جمهوری اسلامی ايران اظهار داشت: نوک پيکان اين جنگ جوانان ايران را نشانه گرفته و ما بايد با تلاش و مديريت صحيح نسل جوان را از آسيب‌هاي احتمالي مصون نگه داريم.

امير سرتيپ محمودي از مسئله ادغام سپاه و ارتش که در برخي سايت‌هاي ضدانقلاب مطرح شده بود، اظهار بي‌اطلاعي کرده و اين موضوع را شايعه‌اي بيش دانست و تصريح کرد:‌ ارتش و سپاه همدل،‌همراه و برادر گوش به فرمان فرماندهي کل قوا بوده و هر يک ماموريت‌هاي مشخصي دارند، سپاه پاسداران تلاش خود را در جهت حفظ ارزش‌هاي انقلاب اسلامي به کار گرفته و ارتش نيز براي حفظ تماميت ارضي جمهوري اسلامي ايران در مرز‌هاي زميني، هوايي و دريايي مي‌کوشد.

وي خاطرنشان کرد: اين دو بازوي توانمند نظام جمهوري اسلامي همواره همگام با يکديگر گوش به فرمان مقام معظم رهبري آماده جان‌فشاني در راه اعتلاي انقلاب اسلامي هستند./پ2

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار