رئیس‌شورای سیاست‌گذاری نخستین همایش‌بومی‌سازی فناوری‌های نوین‌انرژی در ایران: بومی‌سازی فناوری‌های نوین انرژی در کشور باید به عنوان یکی از اساسی‌ترین مسائل در اولویت اقدامات مسئولان اجرایی کشور باشد.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، سعید حسین‌پور با اشاره به اهداف و برنامه‌های پیش‌بینی شده این همایش، اظهارداشت: تلاش در جهت تحقق منویات مقام معظم رهبری در سال "تولید ملی ، حمایت از کار و سرمایه ایرانی"، تشویق سرمایه گزاران به حضور، نقش آفرینی و بومی‌سازی فناوری‌های نوین انرژی، بسترسازی در جهت استفاده از انرژی‌های پاک و ارزان قیمت و حفظ سرمایه‌ های ملی و اشتغالزایی، آگاه سازی و ارایه فرآیند های زیر ساختی و استاندارد های انرژی در ایران، مهمترین اهداف پیش روی برگزاری این همایش ملی در سطح کشور است.

وی با اشاره به اقلیم استان خراسان رضوی در توسعه انرژی‌های تجدید پذیر، ادامه داد: بهره مندی از انرژی بادی و خورشیدی در این استان به یک برنامه هدفمند و علمی تبدیل شده است و در این راستا تمام دانشگاه ها و مراکز صنعتی با ایجاد بستر های لازم نسبت به آگاه سازی و انجام برنامه های تحقیقاتی گسترده در سطوح ملی گام برداشته اند و حتی می توان در همین راستا به احداث نخستین نیروگاه خورشیدی هوشمند کشور در مشهد مقدس نیز اشاره کرد.

رئیس شورای سیاست‌گذاری نخستین همایش‌ ملی بومی‌سازی فناوری‌های نوین انرژی در ایران، تصریح کرد: در دولت نهم، فعالیت ها و برنامه‌های بسیار گسترده ای در حوزه بهینه سازی مصرف انرژی انجام شده است که می توان در راستای تدابیر مقام معظم رهبری و پویایی اقتصاد کشور و برای رسیدن به جایگاه نخست منطقه در چشم انداز سال 1404 دانست.

وی افزود: نخستین همایش ملی بومی سازی فناوری های نوین انرژی با مجوز رسمی معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی نهاد ریاست جمهوری، همزمان با هفتمین نمایشگاه بین الملی صنعت برق ایران، هشتمین نمایشگاه بین المللی صنعت آب و فاضلاب و چهارمین نمایشگاه بین المللی صنعت نفت ، گاز و پتروشیمی در مشهد، به صورت علمی و کارگاهی با حمایت علمی دانشگاه‌های شهید عباسپور، سازمان انرژی‌های نو ایران، انجمن علمی انرژی بادی ایران، دانشگاه فردوسی مشهد، دانشگاه شیراز و جهاد دانشگاهی دانشگاه صنعتی شریف و مرکز تحقیقات مهندسی اصفهان وابسته به سازمان فضایی ایران و انجمن علمی انرژی باد ایران برگزارمی‌شود.

معاون امور عمرانی استانداری خراسان رضوی خاطرنشان کرد: موضوع انرژی از زیر ساخت های اساسی توسعه پایدار بوده و قطعا کشورهایی که بدنبال آن هستند می بایستی باتوجه به کاهش منابع فسیلی برنامه ریزی های جدی برای تامین انرژی در آینده در نظر بگیرند.

حسین پور با بیان اینکه فناوری های نوین انرژی دارای ساختار هایی با تکنولوژی بالا است، تاکید کرد: امروز بهره وری انرژی و تولید انرژی پاک به یکی از موضوعات استراتژیک کشورتبدیل شده و می بایستی این دانش و تکنولوژی در سطح گسترده ای بومی شود تا تمام متخصصان و اقشار جامعه با جایگاه آن و موقعیت کشور در این حوزه بخوبی اشنا بوده و در جهت توسعه این فناوری ها تلاش کنند.

رییس شورای سیاست گذاری نخستین همایش ملی بومی سازی فناوری های نوین انرژی در ایران، اظهار داشت: کشورمان به صورت میانگین 7 تا 8 برابر مصرف کشورهای توسعه یافته و پرجمعیت جهان انرژی مصرف می کند که با مدیریت صحیح آن و تولید انرژی ها نو می توانیم، به توسعه پایدار، حفظ سرمایه‌های ملی و اشتغالزایی پیش برویم.

گفتنی است، نخستین همایش ملی بومی‌سازی فناوری‌های نوین انرژی، 31 خرداد الی 2 تیرماه در محل نمایشگاه‌های بین‌المللی مشهد، برگزار می‌شود./عب


برچسب ها: انرژی ، اقتصاد ، همایش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار