معاون وزير نيرو در امور برق و انرژي به مشترکاني که از کولرهاي گازي استفاده مي کنند، هشدار داد: استفاده از اين کولرها هزينه برق مصرفي را ماهانه 700 هزار ريال افزايش مي دهد.

به گزارش سرويس اقتصادي باشگاه خبرنگاران به نقل از پايگاه اطلاع رساني وزارت نيرو ، محمد بهزاد گفت: با توجه به نزديک شدن به فصل تابستان، از ابتداي سال جاري تاکنون بيش از 7 درصد افزايش پيک مصرف داشته ايم.  
وي ميزان افزايش مصرف انرژي را از ابتداي سال جاري تاکنون بيش از 6 درصد اعلام کرد و افزود: متاسفانه اين ارقام بسيار هشدار دهنده است و اگر با همين وضعيت پيش رويم، پيک مصرف برق در تابستان امسال به بيش از 46 هزار مگاوات خواهد رسيد.
وي از مشترکان بخش هاي مختلف بويژه بخش خانگي درخواست کرد: ميزان مصرف برق خود را کنترل و مديريت کنند.
بهزاد با اشاره به مصرف بالاي کولرهاي گازي، گفت: استفاده از کولرهاي گازي و اسپيليت ها که در سال هاي اخير، استفاده از آنها بسيار رايج شده است، حدود 50 تا 60 درصد مصرف برق را افزايش مي دهد اما استفاده از کولرهاي آبي با برچسب A به همين ميزان مصرف برق را کاهش مي دهد.
معاون وزير نيرو در امور برق و انرژي اعلام کرد: محاسبه ها نشان مي دهد هزينه برق استفاده از کولرهاي آبي در يک ماه 140 هزار ريال اما هزينه برق کولرهاي گازي ماهانه 840 هزار ريال تمام مي شود و هر مشترک به ازاي استفاده از کولر گازي در يک دوره دو ماهه بايد يک ميليون و 400 هزار ريال هزينه برق بيشتري بپردازد.
بهزاد با تاکيد بر لزوم اجراي مديريت مصرف به صورت جدي در خانواده ها گفت: مشترکان بايد بر کنترل مصرف خود نظارت جدي داشته باشند تا بتوانيم مانند سال گذشته، تابستان را بدون محدوديت سپري کنيم و با مشکل خاصي مواجه نشويم.
وي ادامه داد: لازمه اين کار توجه ويژه هموطنان به کالاي گران بهاي برق و انرژي است تا صرفه جويي هاي لازم صورت پذيرد.
بهزاد يادآور شد: در سال توليد ملي و حمايت از کار و سرمايه ايراني ، در کشور تجهيزات و وسايل خانگي با برچسب A و B که پايين ترين درجه مصرف را دارند، توليد مي شود و با توجه به نامگذاري سال جاري، حمايت و توجه خاصي به ساخت داخل شده است.
وي ادامه داد: البته در اين خصوص با وزارت صنايع همکاري هاي لازم نيز شده است.
بهزاد گفت: با توجه به موضوع اصلاح الگوي مصرف، ورود تجهيزات و همچنين ساخت وسايل پرمصرف به شدت کنترل مي شود و با همکاري شرکت سابا و پژوهشگاه نيرو، اقدام هاي لازم در حال پيگيري است و امسال کنترل بيشتري براي جلوگيري از ساخت تجهيزات پرمصرف صورت مي گيرد.
معاون وزير نيرو گفت : منع ورود کالاهاي سرمايشي و گرمايشي پايين تر از درجه B و A از طريق وزارت نيرو و وزارت صنعت، معدن و تجارت و وزارت دارايي نيز در حال پيگيري است و  نشست هاي هماهنگي خوبي با گمرک برگزار شده است.
بهزاد در پايان ضمن تاکيد دوباره بر لزوم رعايت اصلاح الگوي مصرف، گفت: از مشترکان درخواست مي کنم حداکثر صرفه جويي را رعايت و مصارف خود را کنترل کنند./س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار