معاون اول رييس‌جمهور با تاكيد بر گسترش هر چه بيشتر روابط ميان ايران و تانزانيا گفت: ايران هيچگونه محدوديتي براي ارتقاء سطح همکاري هاي سياسي و اقتصادي با کشور تانزانيا را ندارد.



به گزارش حوزه دولت باشگاه خبرنگاران به نقل از پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري؛ محمدرضا رحيمي ظهرامروز (چهارشنبه) به وقت محلي در مذاكرات مشترك هيات‌هاي عالي‌رتبه ايران و تانزانيا با اشاره به توانمندي‌ها و دستاوردهاي فراوان كشورمان در حوزه‌هاي مختلف از جمله كشاورزي، صنعت و معدن ، بهداشت و درمان، داروسازي و ساير بخش‌ها تصريح كرد: آمادگي داريم اين توانمندي‌ها و تجربيات خود را در اختيار ملت و دولت تانزانيا قرار دهيم.

رحيمي همچنين از افتتاح يك مركز درماني هلال احمر در تانزانيا خبر داد و گفت: هلال احمر جمهوري اسلامي ايران تاكنون اقدامات و خدمات مؤثري در تانزانيا داشته است كه اميدواريم اين خدمات روزبه‌روز افزايش پيدا كند.

معاون اول رييس جمهور افزود: ايران آمادگي دارد در زمينه آموزش نيروي متخصص و ارائه خدمات در زمينه پيشگيري از آسيب‌هاي اجتماعي با كشور تانزانيا همكاري کند .

محمد قريب بلال معاون رييس‌جمهور تانزانيا نيز در اين مذاكرات بر لزوم تبادل همکاري ها ميان هيأت‌هاي دو كشور تأكيد كرد و گفت: اميدواريم اين سفر نتايج سازنده و مفيدي در جهت منافع دو ملت داشته باشد.

معاون رييس‌جمهور تانزانيا از حمايت‌ها و كمك‌هاي جمهوري اسلامي ايران قدرداني كرد و گفت: تانزانيا از افزايش همكاري‌ها با جمهوري اسلامي ايران در تمامي زمينه‌ها استقبال مي‌كند.

وي همچنين از اقدامات هلال احمر جمهوري اسلامي ايران در مهار كنترل بيماري‌ها و ارائه خدمات درماني در تانزانيا تشكر و قدرداني كرد.

در اين مذاكرات مشترك همچنين برخي از اعضاي دو هيات در خصوص زمينه‌هاي مختلف همكاري‌هاي في مابين و گسترش روابط در بخش‌هاي مختلف بحث و تبادل نظر كردند.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار