معاون اول رييس جمهور با بيان اينكه در ميان كشورها، كشورهاي اسلامي از اهميت ويژه اي براي ايران برخوردار هستند گفت: اشتراكات ديني و اعتقادات اسلامي، ايران و تانزانيا را به يكديگر نزديك كرده است.


به گزارش حوزه دولت باشگاه خبرنگاران به نقل از پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري؛ محمدرضا رحيمي پيش از ظهر امروز (چهارشنبه) به وقت محلي در جريان سفر تانزانيا در ديدار محمد قريب بلال، معاون رييس جمهور تانزانيا با بيان اينكه جمهوري اسلامي ايران نسبت به منافع ملت هاي آفريقايي حساس بوده و اهميت زيادي به آن مي دهد، اظهار داشت: ملت هاي آفريقايي از جايگاه ويژه اي نزد دولت و ملت ايران برخوردار هستند.

معاون اول رييس جمهور با قدرداني از مواضع دولت تانزانيا در قبال مسائل هسته اي جمهوري اسلامي ايران تصريح كرد: موضوع هسته اي ايران و مباحث مربوط به حقوق بشر كه عليه جمهوري اسلامي ايران مطرح مي شوند، موضوعاتي هستند كه بدخواهان با اهداف سياسي آنها را مطرح كرده و قصد ايجاد مانع در مسير پيشرفت ملت ايران را دارند.

رحيمي مذاكرات صورت گرفته با گروه 1+5 در بغداد و استانبول را يك گام رو به جلو دانست و افزود: هر چه طرف هاي مذاكره كننده در اتخاذ مواضع خود بيشتر جانب عدالت را رعايت كنند، نتيجه مذاكرات بهتر خواهد شد.

معاون اول رييس جمهور همچنين به مواضع مستحكم كشورمان در قبال ملت مظلوم فلسطين اشاره كرد و خاطرنشان كرد: جمهوري اسلامي ايران هرگز از مواضع خود در قبال فلسطين كوتاه نيامده و همواره در مقابله با رژيم صهيونيستي مصمم هستيم.

رحيمي با تاكيد بر ضرورت گسترش روابط و سطح همكاري هاي دو كشور خواستار تقويت روابط و افزايش سطح همكاري ها در حوزه هاي مختلف شد.

محمد قريب بلال، معاون رييس جمهور تانزانيا نيز در اين ديدار با بيان اينكه تانزانيا از حق برخورداري جمهوري اسلامي ايران از انرژي صلح آميز هسته اي حمايت مي كند، گفت: دولت تانزانيا همواره سعي مي كند موضعگيري هاي خود را با درك صحيح از مسائل انجام دهد.

وي با تاكيد بر گسترش روابط تهران – دارالسلام خاطرنشان كرد: تانزانيا اهميت فراواني براي گسترش روابط با جمهوري اسلامي ايران قائل است.

محمد قريب بلال تاكيد كرد: مواضع تانزانيا در قبال جمهوري اسلامي ايران بر مبناي روابط دوستانه است و علاقمنديم موضوعات دوجانبه را با جديت هر چه بيشتر پيگيري كنيم.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار