سخنگوی دستگاه دیپلماسی در دیدار با روزنامه نگاران مصری گفت: روابط ایران و مصر با تکمیل شدن مسیر انقلابی مردم مصر و تشکیل دولت مردمی می تواند به بهترین شکل احیا شود.

به گزارش حوزه سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران، جمعی از دبیران و سردبیران روزنامه های مصری روز چهارشنبه با رامین مهمانپرست، سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان، دیدار و گفتگو کردند.

مهمانپرست در این دیدار با اشاره به جایگاه دو ملت بزرگ ایران و مصر در جهان اسلام و اشتراکات تاریخی و تمدنی آنها، گفت: مردم هر دو کشور به یکدیگر علاقه مندند و روابط دو دولت هم می تواند با تکمیل شدن مسیر انقلابی مردم مصر و تشکیل دولت مردمی در این کشور، به بهترین شکل احیا شود.

سخنگوی وزارت امور خارجه با تاکید بر اینکه حرکت بیداری اسلامی در کشورهای منطقه، رژیم صهیونیستی و حامیانش را به شدت نگران کرده است، افزود: قدرت های غربی برای اینکه جلوی حرکت مردم را در منطقه بگیرند، در حال طراحی فتنه هایی برای ایجاد اختلاف در بین کشورهای منطقه هستند که ایجاد درگیری های قومی و مذهبی محور اصلی این فتنه هاست. بر همین اساس ملت های منطقه می بایست با هوشیاری مانع شکل گیری این فتنه ها شوند تا آینده درخشان مردم جهان اسلام دچار خدشه نشود.

مهمانپرست با تشریح اصول سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران در حمایت از همه حرکت های مردمی در منطقه، خاطرنشان کرد: خواسته های حرکت های مردمی اگر از 2 ویژگی حمایت اکثریت و مسالمت آمیز بودن برخوردار باشد، حتما باید مورد توجه دولت ها قرار بگیرد.

در این دیدار روزنامه نگاران ارشد مصری هم به طرح سوالاتی درباره مواضع جمهوری اسلامی نسبت به تحولات سوریه، بحرین، آینده روابط ایران و مصر، عراق و برنامه صلح آمیز هسته ای کشورمان پرداختند که سخنگوی وزارت امور خارجه به تفصیل مواضع جمهوری اسلامی را تشریح کرد. /پ2
برچسب ها: ایران ، مصر ، انقلابی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار