معاونت بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه برنامه های اجرایی امور دام در برنامه توسعه سازمان جهاد کشاورزی در سال جاری را عملیاتی دانست.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران کرمانشاه
بهرام خانی در باره با برنامه های اجرایی دامی استان گفت: افزایش تولیدات دام و طیور و زنبور عسل  طی برنامه پنجم توسعه جزء اولویت های  سازمان در استان است.

 وی برنامه های اجرایی در بخش امور دام در برنامه توسعه را شامل توسعه تجهیزات دامپروری و ارتقاء کیفی تولیدات، حفظ و حراست منابع ژنی (دام و طیور وزنبور عسل) و نیزافزایش بهره وری در دام سبک و بهینه سازی مصرف سوخت در واحد های گاوداری صنعتی عنوان کرد.

خانی افزود: علاوه بر این توسعه پرورش و اصلاح نژاد دام، طیور و زنبور عسل و کمکهای فنی و اعتباری برای افزایش تولیدات دام و طیور با به کار گیری نیروهای کارشناس سازمان نظام مهندسی در جهت بهره وری هرچه بیشتر واحد های تولیدی صورت گرفته است.

وی در ادامه افزایش تولیدات مرغ و تخم مرغ، شیر خام، گوشت قرمز و نیز افزایش تولید عسل در استان را از دیگر برنامه های توسعه دانست.
 
  معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت: این تولیدات در سال گذشته بیش از 362 هزار و 610 تن  بوده که انتظار می رود در سال 94 این میزان به بیش از 463 هزار و 962 تن افزایش یابد.
 
وی در ادامه میزان سرمایه گذاری مورد نیاز برای افزایش محصولات دام، طیور و زنبور عسل در برنامه توسعه سال 90 را حدود یک میلیون و 224 هزار و 558 میلیون ریال عنوان کرد و گفت:این سرمایه گذاری درایجاد و توسعه واحد های گاوهای شیری، پرواربندی و مجتمع های دامپروری و همچنین توسعه واحدهای زنبورداری و مرغداری های تخمگذار و گوشتی است.
 
خانی  اظهار داشت: این میزان سرمایه گذاری در سال  94 به بیش از یک میلیون و 234 هزار و 58 میلیون ریال خواهد رسید.
 
معاون تولیدات دامی استان در خصوص  تحقق افزایش تولیدات دام استان در بخش های مختلف  افزود: درجهت ارائه خدمات دامپروری و توسعه واحدهای دامی (تغذیه، اصلاح نژاد، بهبود مدیریت و...) در سال گذشته بیش از 225 هزار عملیات مرتبط  انجام شده است./ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.