در بحبوحه ثبت نام كانديداهاي مجلس نهم شوراي اسلامي بود كه هفت نفر از سفراي ايران در كشورهاي مختلف از سمت خود استعفا كردند تا وكالت مردم را در مجلس به عهده بگيرند.

به گزارش خبرنگار سياست خارجي باشگاه خبرنگاران از بين آقايان محمد مهدي زاهدي (سفير ايران در مالزي)، عبدالرضا مصري (سفير ايران در ونزوئلا)، علي اكبر ناصري (سفير ايران در واتيكان)، محمد باقر بهرامي (سفير ايران در جمهوري آذربايجان)، حسين نوش آبادي (سفير ايران درعمان)، سيد احمد موسوي(سفير ايران در سوريه)، و محمدرضا مجيدي (سفير ايران در يونسكو) تنها سفراي ايران در مالزي، ونزوئلا و واتيكان موفق به تكيه زدن بر صندلي هاي سبز بهارستان شدند.

نكته قابل تامل در اين خصوص اين بود كه تمامي سفراي ايران به منظور شركت در انتخابات از پست خود استعفا داده بودند تا بتوانند در انتخابات مجلس شركت كنند. اما براساس تحقيقات صورت گرفته از سوي خبرنگار باشگاه خبرنگاران در سطح فضاي مجازي گويي در 9 ماه گذشته سفارت خانه هاي ايران آن چنان هم بي سفير نبوده اند، چرا كه محمد مهدي زاهدي سفير ايران درمالزي با وجود فعاليت براي انتخاب شدن در كرسي مجلس از تير ماه سال 90 تازه در تاريخ 28 ارديبهشت ماه 1391 ضيافت ناهار خداحافظي خود را برگزار كرده است.

اما در آن سو هم ساختمان سفارت خانه ايران در كاراكاس در طول مدت 9 ماه گذشته سفيري را به خود نديده است كه البته شنيده ها حاكي است سلطاني سفير ايران در اروگوئه به زودي مسئوليت سفارت ايران در ونزوئلا را بر عهده مي گيرد.

اما سوالي كه از وزارت امورخارجه مطرح مي شود اين است كه چرا ايران در سه كشوري كه از لحاظ ديپلماتيك و روابط دو جانبه جايگاه خاص خود را با كشورمان دارند نبايد 9 ماه سفير داشته باشند و يا به عبارتي سفير در سايه داشته باشند وبالاترين مقام سفارت در اين مدت به يك كاردار خلاصه شود؟

/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار