سند راهبردی محلات شهرداری منطقه 15 با هدف تحقق رویکرد محله محوری و مشارکت شورایاری های محلات تدوین و پس از تایید شورایاری محلات بیست گانه ابلاغ شد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران در این راستا برنامه های اجرایی محلات بیست گانه منطقه در چهار حوزه مختلف اجرایی می شود.
ابوالفضل رفیعی معاون اداره اجتماعی و فرهنگی در خصوص حوزه های اجرایی این طرح گفت: این سند در چهار حوزه امور شهری و فضای سبز، فنی و عمرانی، حمل و نقل و ترافیک و امور اجتماعی فرهنگی از سوی معاونت برنامه ریزی و توسعه شهری منطقه تدوین و ابلاغ شد.
رفیعی گفت: براین اساس جمع کل اعتبارات نواحی هشت گانه منطقه در چهار حوزه برای سال 91 بالغ بر 795 میلیارد ریال پیش بینی شده است.
ارسلان رمضانی جانشین معاون اجتماعی درادامه این گزارش گفت: از این مبلغ 186 میلیارد ریال به حوزه اجتماعی و فرهنگی، 293 میلیارد ریال به حوزه امور شهری و فضای سبز و 93 میلیارد ریال به حوزه حمل و نقل و ترافیک و 222 میلیارد ریال به حوزه فنی و عمران اختصاص می یابد.
رمضانی خاطر نشان ساخت: بیشترین اعتبار پیش بینی شده در سطح نواحی هشت گانه به ناحیه یک منطقه 15 با اعتباری بالغ بر 192 میلیارد ریال اختصاص یافته است.
در ادامه این گزارش علی مرادی مسئول امور مساجد منطقه 15 گفت: این منطقه براساس تاکیدات شهردار  تهران به عمران و تجهیز مساجد و توجه ویژه به مراکز مذهبی اقدام به عمران و تجهیز 40 مسجد سطح منطقه کرده است.
مرادی یادآور شد: حدود شش میلیارد و 500 میلیون ریال جهت عمران مساجد هزینه شده است.
وی در ادامه تصریح کرد: اقدامات انجام شده شامل توسعه سرویس های بهداشتی، کف سازی، نما سازی، رنگ آمیزی و همچنین تجهیز مساجد نظیر تعبیه فرش، سیستم گرمایشی و همچنین سرمایشی و کتابخانه ها است و با تعاملات لازم و هماهنگی به عمل آمده با جماعات و هیات امنای مساجد و براساس دستور العمل های ابلاغی به منطقه این اقدام انجام و براساس اعلام نیاز مساجد و بررسی هایی که انجام می شود در سایر مساجد نیز اجرایی می شود.
مسئول امور مساجد اظهار داشت: همچنین در راستای تحقق سیاست مدیریت ارشد شهرداری تهران مبنی بر توسعه فرهنگ مسجد محوری و به منظور برقراری تعاملات لازم و همکاری جهت اجرای برنامه های فرهنگی در مساجد تاکنون مبلغی در حدود پنج میلیارد ریال در قالب طرح های مشارکتی به مساجد تحویل شده تا در برگزاری مناسبت های ملی و مذهبی، اعیاد و شهادت ها و موضوعات قرآنی هزینه شود./ل

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار