معاون رييس‌جمهور در اجراي قانون اساسي كه هفته گذشته از سوي رييس‌جمهور به اين سمت منصوب شد گفت: ما هر كجا و در هر مسئوليتي كه قرار داشته باشيم بايد در راستاي خدمت به مردم تلاش كنيم.


به گزارش خبرنگار دولت باشگاه خبرنگاران؛ حجت‌الاسلام ميرتاج‌الديني در حاشيه مراسم توديع و معارفه چهار تن از معاونان رييس‌جمهور كه بعد از برگزاري جلسه هيات دولت با حضور احمدي‌نژاد و اعضاي دولت در سالن شهيد بهشتي نهاد رياست‌جمهوري برگزار شده بود، در جمع خبرنگاران با اشاره به مسئوليت جديد خود گفت: اين مسئوليت از جهات مختلف مهم و حساس است و اولين بار است كه در سطح معاونت چنين مسئوليتي ايجاد مي‌شود.


وي ادامه داد: رييس‌جمهور در راستاي اجراي قانون اساسي و اختياراتي كه داشتند، اين معاونت را ايجاد كردند.

ميرتاج‌الديني با بيان اينكه "يكي از وظايف رييس‌جمهور اجراي قانون اساسي است"، ادامه داد: رييس‌جمهور در راستاي اجراي هرچه بهتر قانون اساسي اين معاونت را ايجاد كرد كه مسئوليت دقيق و خطيري است و ان‌شاءالله در سايه رهنمودهاي مقام معظم رهبري كه همواره بر اجراي قانون اساسي تاكيد داشتند و همچنين تاكيدات رييس‌جمهور و دولت بتوانيم در اجراي آن به خوبي انجام وظيفه كنيم.


وي با اشاره به اينكه تلاش مي‌كنيم كه ابعاد اين موضوع را با مشورت‌هايي كه انجام مي‌دهيم به خوبي تبيين كنيم اظهارداشت: همچنين از نظرات و ديدگاه‌هاي مختلف ـ از جمله ديدگاه‌ها و نظرات شوراي نگهبان به عنوان مرجع رسمي تفسير قانون اساسي و همچنين شوراي عالي حل اختلاف بهره خواهيم برد.

معاون رييس‌جمهور افزود: اميدوارم در راستاي فرصتي كه پيش آمده، كارها را به شكلي دنبال كنيم كه در جهت روان‌سازي امور، تسهيل روابط بين قوا و رفع ابهامات و حل برخي از مشكلات و معضلاتي باشد كه در زماني كه در معاونت پارلماني رييس‌جمهور حضور داشتم با آن نيز روبرو بوديم.

وي در ادامه به لايحه بودجه اشاره كرد و گفت: وقتي لايحه بودجه از سوي دولت به مجلس مي‌رود، اين لايحه در مجلس بعضا به صورت كامل يا اغلب مواد آن تغيير پيدا مي‌كند و در واقع تبديل به طرح مي‌شود.


ميرتاج الديني با بيان اينكه ما بايد با نگاه فرادستي و توجه به اصول قانون اساسي در ارتباط با اين مشكل راهكاري پيدا كنيم خاطرنشان كرد: مقام معظم رهبري در ديداري كه با نمايندگان مجلس هشتم داشتند تاكيد كردند لايحه‌اي كه دولت ارائه مي‌دهد نبايد اين طور باشد كه در مجلس تغيير كند.

ميرتاج‌الديني با اشاره به اينكه در نشست‌هاي مشترك بين دولت و مجلس و شوراي نگهبان نيز اين مسائل مطرح و پيشنهاداتي نيز ارائه شده بود خاطرنشان كرد: هنوز جمع‌بندي در اين مورد صورت نگرفته؛ بايد با كمك هيات عالي شوراي حل اختلاف راهي را در اين زمينه باز كنيم تا به نتايج روشن برسيم.


وي اضافه كرد: اين موضوعات خاص اين دولت نيست و اگر راهكار روشني در اين راستا پيدا كنيم، راهگشا خواهد بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار