نتایج یک بررسی نشان می دهد70 درصد اعضای حزب محافظه کار انگلیس در صورت نیاز به خروج از اتحادیه اروپا رای می دهند.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه چهار تلویزیون انگلیس، اين بررسی  نشان می دهد هفتاد درصد اعضای حزب محافظه کار این کشور به خروج از اتحادیه اروپا رای می دهند و حتی برخی از آنها خواهان گرفتن این وعده از دیوید کامرون نخست وزیر هستند که در انتخابات عمومی بعدی همه پرسی در این خصوص برگزار شود.
تلاش ها برای پیوستن انگلیس به اتحادیه اروپا از سال 1975 با اقدامات مارگارت تاچر آغاز شد و از همان زمان سیاستمداران دیگری نیز بودند که دیدگاه های متفاوتی را تبلیغ می کردند.
این نظرسنجی با حضور هزار و 603 عضو حزب محافظه کار انجام شده است. از این اعضا سوال شد اگر همه پرسی برگزار شود، رای آنها به حضور انگلیس در اتحادیه اروپا چه خواهد بود. 23درصد گفتند به ماندن در این اتحادیه رای می دهند در حالیکه 70درصد گفتند به خروج از اتحادیه اروپا رای می دهند.
در این نظرسنجی 17 درصد از اعضای حزب محافظه کار گفتند تمایل دارند درباره حضور انگلیس در اتحادیه اروپا مجددا مذاکراتی صورت گیرد. 41 درصد خواهان مذاکره و برگزاری همه پرسی هستند و 42درصد صرفا خواهان برگزاری همه پرسی هستند، به این ترتیب 83درصد اعضای حزب محافظه کار از برپایی همه پرسی حمایت می کنند.
دیوید کامرون گفت گرچه وی کاملا بر این قضیه تمرکز نکرده است می داند این روندی است که به او نزدیک می شود.
فشار برخی اعضای حزب کارگر تا کنون مانع از برگزاری همه پرسی شده است اما با افزایش حمایت اعضای حزب محافظه کار پیش بینی می شود در انتخابات بعدی این همه پرسی محتمل تر خواهد بود.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار