شهر جلفا که محدوده 20 هزار هکتار منطقه آزاد ارس را شامل است حدود یک قرن سابقه حمل و نقل ریلی دارد که زیرساختی بزرگ برای یک منطقه مرزی به شمار می رود.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران تبريز، رئیس سازمان اقتصاد و دارایی آذربایجان شرقی امروز درهمایش سرمایه گذاران منطقه آزاد ارس با بیان اینکه حمل و نقل ریلی و زمینی و هوایی برای یک منطقه اقتصادی از اهمیت ویژه های برخوردار است افزود: راه آهن جلفا در برهه های سخت تاریخ نقش بسیار ارزشمندی ایفا کرده است و هم اکنون با فراهم بودن راه آهن و جاده مناسب و احداث فرودگاه در آینده نزدیک می توان گفت این منطقه تنها منطقه آزاد کشور خواهد بود که تمام امتیازات یک منطقه اقتصاد محور را خواهد داشت.

حسینی تصریح کرد: با راه اندازی راه آهن پارس آباد اصلاندوز و جلفا و جلفا به قارس ترکیه، منطقه آزاد ارس تحول عظیمی در تجارت و صادرات را تجربه خواهد کرد.

لازم به ذکر است که برپایی میزدگردهای تخصصی و بازدید از واحدهای صنعتی و تجاری موفق از دیگر برنامه های جانبی اولین همایش سرمایه گذاران بومی آذربایجان بود.

همایش سرمایه گذاران بومی منطقه آزاد ارس با ارائه طرح های سرمایه گذاری پیشنهادی منطقه آزاد ارس با حضور 200 فعال اقتصادی بومی منطقه آزاد ارس برگزار شد.

هم اكنون بیش از 50 واحد تولیدی و سرمایه گذاری در زمینه تولید و صادرات انواع كالا از جمله خودرو، مشتقات نفتی، مبلمان خانگی و شهری، نساجی در محدوده فاز یك صنعتی منطقه آزاد ارس فعالیت می كنند كه برای بیش از 3 هزار نفر به طور مستقیم شغل ایجاد كرده اند.

دراین نشست تعدادی از سرمایه گذاران فعال در منطقه آزاد ارس به بیان نظرات و پیشنهادات خود به منظور افزایش جذب سرمایه گذاری پرداختند.

در اختیار گذاردن زمین مورد نیاز به قیمت مناسب، رفع پاره ای محدودیت های زیست محیطی، تسریع در تكمیل هتل پنج ستاره ارس و رفع مشكل اقامتی سرمایه گذاران از مسایلی بود كه دراین همایش مطرح و راهكارهای لازم از سوی مدیران سازمان ارایه شد. /س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.