منتخبين مجلس شوراي اسلامي بايستي در همه امور رضايت خدا و مردم را بر رضايت خواص و احزاب و جريانات سياسي مقدم بدانند.

به گزارش حوزه دانشگاه باشگاه خبرنگاران در بيانيه تحليلي بسيج دانشجويي دانشگاه علوم پزشكي بقيه الله (عج) به مناسبت آغاز فعاليت مجلس نهم آمده است:

ويژگي مجلس و محيط كشور ايجاب مي كند كه مجلس و دولت هماهنگ شود تا بر مشكلات كشور فائق آيند و هيچ يك از نهادهاي جمهوري اسلامي خصوصا مجلس و رئيس جمهوري و دولت براي يكديگر و ديگران كارشكني نكند و خود را طور جدي در خدمت اسلام و كشور در آورند تا خداي متعال آنها را پشتيباني فرمايد و نداي آسماني انسان ساز "وَاعتَصموا بِحَبلِ اللهِ جميعاً و لاتفرقوا" را در نظر داشته و اطاعت نمايند واز منازعه و تفرقه اجتناب نمايند و به امر الهي گوش فرا دهند "ولا تَنازعُوا فَتَفشَلوا و تذهبَ ريحُكُم" كه دنباله آن تنازع، فشل و شكست و رفتن رنگ و بو و آبروست.

امام خميني (ره) 1359/3/7


مجلس شوراي اسلامي اين ميراث ماندگار نظام مقدس جمهوري اسلامي كه حقيقتا برخلاف بسياري از به ظاهر نظام هاي دموكراتيك جهان، برآمده از متن ملت است و از رفيع ترين نهادهاي كشور به حساب مي آيد، به گفته ماندگار امام راحلمان در راس امور است و حال در شرايط حساس بين المللي و منطقه اي از يك سو و شرايط مهم كشور درسال توليد ملي و بازگشايي مجلس نهم از سوي ديگر،لازم است به عنوان بخشي از بدنه جنبش دانشجويي مطالبي را مورد تاكيد قرار دهيم:

-جنبش دانشجويي ضمن تقدير و سپاس مجدد از ملت شريف و آزاده ايران اسلامي براي شركت پرشور در انتخابات، ميزان لحظه شناسي مردم شريف را ارج مي نهد و در همين ابتدا از تمامي منتخبين محترم ملت مي خواهيم به منظور براي ارج نهادن به راي مردم، تلاش براي حل مشكلات آنها به ويژه مشكلات اقتصادي و فرهنگي و ... را در دستور كار ويژه خويش قرار دهند و همچنين رسيدگي به محرومان و مستضعفان را به بوته غفلت نسپارند.

-همان طور كه مقام معظم رهبري (مدظله العالي) در پيام خود خطاب به منتخبان ملت فرموده اند،همكاري حقيقي و صميمي با قواي ديگر و پرهيز از چالش هاي ناموجه يك شاخص مهم در اتحاد ملي است،  كه منافع عمومي و وجاهت چهره ي ملت ايران در چشم جهانيان در گرو آن است؛ لذا مجلس به عنوان برادري قدرتمند براي سايرقوا، بايد از قدرت خود براي دفاع از خانواده بزرگ نظام اسلامي استفاده كند و نه براي قدرت نمايي عليه ديگر برادران.

-لازم است نمايندگان محترم مجلس در عين ايستادگي در برابر قانون شكني ها و انحرافات، در استفاده از حقوق مسلم خود مانند سوال، استيضاح و ... مصالح نظام اسلامي را مد نظر قرار داده و گرفتار هوچي گري ها وفضاسازي هاي عده ي معدودي از فرصت طلبان نشوند وبا تابلوي مردم سالاري در نظام اسلامي را ابراز سو استفاده بيگانگان قرار ندهند.

-منتخبين محترم مجلس شوراي اسلامي بايستي همواره و در همه امور رضايت خدا و مردم را بر رضايت خواص و احزاب و گروه ها و جريانات سياسي مقدم قرار دهند كه مقتدايمان حضرت علي (ع) فرمودند: خشم توده مردم، رضايت و خشنودي خواص و برگزيدگان جامعه را بي اثر مي سازد؛ در حالي كه خشم  خواص، با رضايت توده مردم بخشوده و جبران خواهد شد.

-بر منتخبين ملت فرض است در تصويب قوانين، زمينه ها و قابليت هاي اجرايي آن را هم در نظر بگيرند و همچنين نظارت دائمي امت اسلامي را در نظر داشته و از تصويب طرح ها و لايحه هايي كه دل دوستداران و دلسوزان انقلاب اسلامي را به درد مي آورد بپرهيزند.

-لازم است نمايندگان محترم مجلس در انتخاب كميسيون ها و بخش هاي مختلف مجلس، تخصص، توانايي ها و سوابق خود را مد نظر قرار داده تا با شكل گيري كميسيون هاي تخصصي، فعال و كارآمد، مجلسي فعالتر و كارآمدتر از گذشته شكل بگيرد.

-با توجه به نامگذاري سال جديد به نام توليد ملي، حمايت از كار وسرمايه ايراني از مجلس انقلابي انتظار مي رود قانون گذاري ها را در جهت اين شعار قرار داده وبا تصويب قوانين مناسب همه ي قواي ديگررا به پيروي از اين شعار فرا بخواند و در پايان با آرزوي موفقيت براي تك تك نمايندگان شريف ملت بزرگ ايران اميدواريم مجلس نهم به فضل الهي به مجلس تراز انقلاب اسلامي مبدل گردد و گام هاي بزرگي را در حل وفصل مسائل كشور بردارد ان شا الله.


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار