منتخب مردم تهران در مجلس نهم گفت: بنده به پرونده حبیب برومند منتخب بیله سوار و مغان اعتراض کردم اما اعتبار‌نامه او توسط شعبه 4 تائید و قرائت شد که این امر به صراحت خلاف آئین نامه داخلی مجلس است.

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، احمد توکلی نماینده تهران در جلسه علنی امروز ( چهارشنبه 10 خرداد) در تذکر آیین نامه ای گفت: شخص من نسبت به اعتبارنامه حمید برومند شکایت کرده بودم اما بر خلاف آیین نامه اعتبارنامه وی تصویب و در صحن علنی مجلس نیز قرائت شد.

نماینده مردم تهران ادامه داد: امروز صبح پیش از شروع جلسه علنی برخی از نمایندگان برای وساطت و پس گرفتن شکایت نسبت به اعتبارنامه حمید برومند نزد من آمدند اما من قبول نکرده و شکایت را پا برجا می دانم.

توکلی با انتقاد از اینکه چرا شعبه مورد نظر نسبت به شکایت شخص وی توجهی نکرده و اعتبارنامه وی را تأیید و به صحن علنی مجلس ارسال کردهاست، گفت: باید به خاطر داشت که این کار نقض صریح آیین نامه داخلی مجلس است.

علی لاریجانی رئیس موقت مجلس نهم در پاسخ به این تذکر گفت: اگر اعتبارنامه ای مورد شکایت کسی واقع شود شعبه نباید بدون بررسی اعتبارنامه را تأیید و در صحن علنی مجلس قرائت کند.

لاریجانی در خصوص این موضوع از غلامرضا مصباحی مقدم رئیس شعبه توضیح خواست.

غلامرضا مصباحی مقدم نماینده منتخب مردم تهران در مجلس نهم در پاسخ به تذکر احمد توکلی گفت: تا ساعت ۹ صبح امروز هیچ شکایتی از شخص آقای حمید برومند به طور رسمی دریافت نشده است.

وی ادامه داد: پیش از شروع جلسه علنی امروز از طریق غیر رسمی به من اطلاع دادند که چنین شکایتی از جانب برخی نمایندگان از جمله احمد توکلی مطرح است که از نظر قانونی و آیین نامه ای قابل توجه و استناد نبوده است.

مصباحی مقدم با تأکید بر اینکه هیچ شکایتی به طور رسمی از اعتبارنامه حمید برومند در پرونده وی وجود ندارد گفت: در حال حاضر نزد من کاغذی است که شخص آقای حاج آقا تهرانی نیز شکایت از اعتبارنامه حمید برومند را پس گرفتند و از آن انصراف داده و شعبه نیز به مساله‌ای که بعد از ساعت ۹ صبح امروز و یا به طور غیر رسمی مطرح شده باشد رسیدگی نمی کند./ب2

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار