فرمانده قرارگاه شهيد فهميده از برگزاري رژه موتورسواراني از گردان‌هاي امام علي(ع) و برپايي نمايشگاه‌هاي جنگ نرم و بيداري اسلامي در سالروز ارتحال امام خميني(ره) در جوار حرم مطهر ايشان خبر داد.

به گزارش خبرنگار دفاعي - امنيتي باشگاه خبرنگاران، سردار محسن كاظميني فرمانده قرارگاه شهيد فهميده در نشست خبري اين قرارگاه با اشاره به بياناتي از مقام معظم رهبري درباره اينكه در هر كجا انساني با دانش و خردمندي، پارسايي و پرهيزگاري قدم به ميدان بزرگي مي گذارد و در ميان بشريت ماندگار خواهد بود؛ گفت: امام خميني(ره) همه اين ويژگي ها را با هم داشتند و حكيمي سياستمدار، عارف، شجاع، هوشمند، و مجاهدي فداكار بودند.

سردار كاظميني افزود: امام خميني(ره) با قيام خود، ملت ايران و بشريت را نجات دادند و سهم بسزايي در پيشرفت جمهوري اسلامي ايران داشتند.

وي اذعان داشت: قرارگاه شهيد فهميده اين افتخار را دارد كه خادم حرم امام خميني(ره) باشد و هر سال در پاسداشت رحلت ايشان حركت کند؛ از اين رو امسال نيز اين قرارگاه از بهمن ماه 90 تمامي جلسات خود را براي هماهنگي در راستاي با شكوه برگزار كردن بيست و سومين سالگرد امام خميني(ره) آغاز كرده است.

فرمانده قرار گاه شهيد فهميده افزود: 14 كميته در راستاي آماده سازي برگزاري برنامه هاي رحلت امام فعال شده اند و هماهنگي هاي لازم با آنها صورت گرفته است و سپاه محمد رسول الله(ص) و سپاه انصار نيز اين قرارگاه را در برقراري منظم مراسم رحلت امام(ره) همراهي مي كنند.

سردار كاظميني تصريح كرد: امسال به غير از شهر تهران، بيش از يك ميليون مسافر از سراسر كشور در مراسم رحلت امام شركت خواهند كرد؛ از اين رو تمام پشتيباني‌ها از سوي قرار گاه شهيد فهميده صورت گرفته است.

وي تصريح كرد: امسال نيز به مانند سالهاي گذشته از كشورهاي خارجي، افرادي براي تجديد ميثاق با آرمان هاي امام(ره) در حرم ايشان حضور خواهند يافت.

فرمانده قرارگاه شهيد فهميده افزود: قرار است دو هزار نفر از زائرين تهران و بسيجيان سپاه حضرت رسول(ص)، بعد از ظهر امروز براي تجديد بيعت با آرمان‌هاي امام(ره) در حرم مطهر ايشان حاضر شود.

سردار كاظميني با اشاره به اينكه تمامي برنامه هاي قرارگاه شهيد فهميده در راستاي انديشه امام(ره) و همچنين عزاداري در روز رحلت ايشان تدارک ديده شده است؛ اذعان داشت: در روز چهارده خرداد، رژه موتورسواران از گردان‌هاي امام علي(ع)، برگزاري نمايشگاه هاي جنگ نرم و بيداري اسلامي در ضلع شرقي حرم مطهر، برگزاري مسابقات فرهنگي از جمله درباره وصيت‌نامه سياسي امام(ره) و برگزاري پياده روي از نقاط مختلف به طرف حرم را خواهيم داشت.

وي با اشاره به اينكه امام خميني(ره) بنيانگذار انقلاب اسلامي از همه جهات، استقلال را براي كشورمان به ارمغان آوردند، اذعان داشت: توجه به مقوله استقلال اقتصادي، فرهنگي و اجتماعي از مهمترين موضوعاتي است كه ما امسال بايد به آن توجه داشته باشيم.

فرمانده قرارگاه شهيد فهميده افزود: از سوي اين قرارگاه امسال در مراسم رحلت امام(ره) تمامي خدمات درماني و بهداشتي جهت زائرين تدارک ديده شده و ايستگاه‌هاي متعدد عكاسي نيز تعبيه شده است و انشاء الله در روز 14 خرداد، 96 نفر از شهدا تشييع خواهند شد.

سردار کاظميني تصريح كرد: با توجه به اينكه جمعيت زيادي در روز 14 خرداد در حرم حضور مي‌يابند، اميدواريم امنيت و نظم كامل در اين مراسم برقرار شود تا بتوانيم تجديد ميثاق دوباره اي را با آرمان هاي امام(ره) داشته باشيم.

وي ادامه داد: نيروهاي ناجا، سپاه و بسيجيان كمك گرفته شده و نيروهاي زيادي نيز از جمعيت هلال احمر، شهرداري، اتوبوس‌راني، وزارت بهداشت و درمان و مترو در برگزاري پرشكوه رحلت امام(ره) ما را همراهي مي كنند.

فرمانده قرارگاه شهيد فهميده تأكيد كرد: طبق برآوردهاي اوليه اميدوار هستيم که قريب به دو ميليون نفر از سراسر كشور در مراسم رحلت امام ره حضور پيدا كنند.

سردار کاظميني خاطرنشان کرد: در مراسم رحلت امام(ره) از مقامات كشورهاي عربي كه در آنها بيداري اسلامي رخ داده شده دعوت به عمل آمده است و از رسانه هاي خارجي نيز براي پوشش اين برنامه دعوت شده و ما شاهد اين هستيم كه زائرين افغاني و پاكستاني در روز 14 خرداد بيشترين مراجعه كنندگان به حرم امام(ره) خواهند بود.

/ش3

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار