نخستين تيم كمان اسكي كشور در پيست استاندارد كرج كار خود را آغاز كرد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران از كرج ، رئيس هيأت تير و كمان استان البرز گفت : اين تيم متشكل از اعضاي تيم اسكي صحرانوردي كشور است و با توجه به اينكه پيست اسكي ديزين به علت آب شدن برف به حالت تعطيل درآمده است اين تيم با استفاده از امكانات اسكي روي آسفالت تمرينات بدنسازي خود را آغاز كرد.
 حسن رمضاني افزود : ورزشكاران در اين رشته پس از طي يك مسافت چهاركيلومتري در حاليكه كمان را بر روي دوش خود حمل مي كنند ومي ايستند و 4 تير به سمت اهدافي كه در فاصله 18 متري قرار دارد ،  پرتاب مي كنند ، بابت هر تير خطا كه به هدف نخورده باشد يك مسافت 350 متري را به عنوان جريمه طي مي كند و اگر هيچ تيري به خطا نرفت مي تواند از خط پايان عبور كند.
اين مسئول ادامه داد: در بخش آقايان بايد ورزشكاران 3 مرتبه مسافت 4 كيلومتري را طي كرده و دوازده تير به سمت اهداف پرتاب كنند و در بخش بانوان نيز 2 مسافت 4 كيلومتري طي شده و هشت تير پرتاب انجام مي شود.
رمضاني اضافه كرد: ورزشكاري كه تيرهايش تمام شد و جريمه هايش را نيز گذرانده اجازه دارد از خط پايان عبور كند و هركس به لحاظ تايمي كمتر از ديگرا ن خود را به خط پايان رسانده باشد برنده مسابقه خواهد بود.
 ورزش كمان اسكي را كشورهاي اسكانديناوي به ديگر کشورها معرفي کرده اند ، براي نخستين بار در ايران راه اندازي شد./ج2

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.