یک کارشناس در کهگیلویه وبویر احمد با بیان اینکه فاصله مانیتور با چشمان کاربر باید بین 50 تا 60 سانتی متر باشد، ابراز کرد: باید هر 30 دقیقه یک بار به اشیایی که در فاصله 6 متری قرار دارند نگاه کرد.

مهندس  نورالدین حسینی در گفت و گو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران  یاسوج افزود: کم تحرکی هنگام کار با کامپیوتر، چشم دوختن طولانی مدت به صفحه مانیتور و حرکات یکنواخت و تکراری مچ دست، ممکن است سبب بروز عارضه های گوناگونی در فرد شود.
وی ادامه داد:صفحه مانیتور باید طوری تنظیم شود که ستون فقرات به صورت مستقیم قرار گرفته و چشمان کاربر با قسمت بالایی صفحه نمایش در یک خط مستقیم قرار گیرد .
حسینی با بیان اینکه فاصله مانیتور با چشمان کاربر باید بین 50 تا 60 سانتی متر باشد، ابراز کرد: باید هر 30 دقیقه یک بار به اشیایی که در فاصله 6 متری قرار دارند نگاه کرد.
وی اظهار کرد: بیشتر کاربران کامپیوتر در محیط های سربسته و فضاهای کوچک کار می کنند که وجود سیستم تهویه مطبوع، نورکافی و مناسب، استفاده از میز مخصوص، صندلی ارگونومیک با قابلیت تنظیم، استفاده از زیرپایی وcopy holder برای خم نکردن بیش از حد گردن در محیط های کاربران کامپیوتر ضروری است.
کارشناس بهداشت حرفه ای مرکز بهداشت بویراحمد با تصریح اینکه با وجود رعایت نکات فوق، باز هم امکان بروز بیماری های خاص برای اپراتور وجود دارد، اضافه کرد: انجام نرمش های خیلی ساده گردن، بازو، مچ و پاها می تواند در جلوگیری از بروز عوارض کمک کند.
وی با معرفی نرم افزارStrdtch Break برای انجام حرکات ورزشی گفت: این نرم افزار با تنظیم زمان مورد نیاز شما بر صفحه مانیتور ظاهر شده و انواع نرمش ها را نشان  می دهد. /س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.