يکي از نويسندگان و خبرنگاران ترک نوشت: حزب عدالت و توسعه و رجب طيب اردوغان نخست وزير ترکيه با نقشه‌هاي ديپلمات کهنه کار يهودي و سفير سابق امريکا در آنکارا ملقب به "پادشاه جاسوسان" به قدرت رسيده‌اند.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلويزيوني سوري الدنيا، "ازدمير اوغلو" در مقاله اي نوشت: مورتون آبراموويچ ديپلمات کهنه کار  امريکايي از حزب توسعه و عدالت و بنيانگذارش يعني رجب طيب اردوغان حمايت کرد و وي را براي رساندن به قدرت در ترکيه آماده ساخت.

ازدمير در مقاله اش که در روزنامه آيدين ليک چاپ ترکيه نوشت: برخي حقايق در سال 1996ميلادي در برخي روزنامه‌ها درز پيدا کرد و منتشر شد.

در آن زمان نوشته شد رجب طيب اردوغان به علت تحريم سياسي برقرار شده عليه وي در دولتي که حزبش به رياست عبدالله گل تشکيل داد و همچنين در مجلس نمايندگان ترکيه، نتوانست شرکت کند اما به لطف اصلاح قانون اساسي توانست به صحنه سياست بازگردد.

ازدمير افزود : آبراموويچ که "پادشاه جاسوسان" لقب گرفته است و ميانجي مهمي براي اجراي طرحهاي امريکاست و سفير اين کشور در آنکارا و همچنين وزير کشور امريکا بوده است از دوستان صميمي اردوغان است. آبراموويچ راههاي مناسب شناختن حزب و خودش را به وي ياد داد تا به قدرت برسد.

ازدمير افزود: آمريکا رجب طيب اردوغان را با دقت انتخاب کرد تا رياست کشور را به عهده بگيرد همچنين کمکهاي سري و مکرر بين اردوغان و آبر اموويچ به تغيير بسيار سريع حيات سياسي آن هم ظرف چهار سال کمک کرد.

ازدمير در پايان مقاله اش اين پرسش را مطرح کرد آيا طرفهاي ترک و امريکايي که تلاش کردند اردوغان را به نخست وزيري برسانند آيا وي را براي رياست جمهوري نامزد خواهند کرد يا خير ؟

ازدمير در پايان نوشت ملت ترکيه در دام افتاده است و در طول سالهاي گذشته فريب داده شده است .
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار