متهم (م.ح) با بيان اينكه براي كشف تخلفات بيمه اي به كرج منتقل شدم اما خودم دچار تخلق شدم، گفت: من مورد اطمينان بودم و صاحبان بخش خصوصي از من مشاوره اقتصادي مي‌خواستند.


به گزارش خبرنگار حقوقي قضايي باشگاه خبرنگاران در ادامه پنجمين جلسه رسيدگي به اختلاس بيمه، (م.ح) به اتهام اختلاس توام با جعل با تشكيل شبكه چند نفره به مبلغ 74 ميليارد و 958 ميليون و 750 هزار و 140 ريال و اختلاس اوليه به مبلغ 2ميليارد و 500 هزار ريال در جايگاه قرار گرفت.

وي دردفاع از خود گفت: در شعبه فاطمي بيمه كرج آقاي (ب.ك) و (د.ف) را نمي شناختم و ارتباطي با آنها نداشتم و اختلاس اوليه به مبلغ 250 ميليون تومان را قبول ندارم و اگر چك هايي در اين شعبه توسط (ج.الف) وصول شده براي تعميرگاه بود و تخلفي صورت نگرفته است.

متهم رديف اول با اشاره به اختلاس كرج اظهار داشت: جرم اختلاس در كرج را قبول دارم ولي مبلغ مندرج دركيفرخواست را نمي پذيرم و تا زماني كه اصل چك ها را خودم يا وكيلم مشاهده نكنيم اتهامات را قبول نداريم.

وي افزود: در طول 4 يا 5 سالي كه در كرج بودم 1/5ميليارد برداشت كرده ام و اين مبلغ را مي‌پذيرم.

اين متهم با بيان اينكه وصول كنندگان چك از اختلاس خبري نداشتند تصريح كرد: آنها بي گناه اند من براي كشف تخلفات بيمه اي به كرج انتقال يافته بودم و قرار بود درپي كشف اين تخلفات 10 درصد مبلغ كشف شده را به عنوان پاداش به من دهند؛ پس از كشف يك اختلاس 8 ميلياردي در شعبه كرج بيمه ايران فقط 500 هزار تومان به من پاداش دادند، در صورتي كه پاداش توافق شده 80 ميليون تومان بود، به اين دليل انگيزه ام را از دست دادم و خودم دچار تخلف شدم.

اين متهم در دفاع آخر خود گفت: من مورد اطمينان بسياري از مسئولان شهرستان كرج بودم و بسياري از صاحبان بخش خصوصي از من مشاوره اقتصادي مي خواستند در طول 22 سال خدمت صادقانه، مرتكب اين تخلف شدم كه بايد تاوان آن را پس بدهم.

وي ادامه داد: در كيفرخواست آمده كه همسر بنده در ميان وصول كنندگان چك بوده در صورتي كه اين گونه نيست و او اصلا نمي داند كه چك چيست.

متهم (م.ح) براي روشن شدن حقايق درخواست يك كارشناسي مجدد كرد و اظهار داشت: از محضر دادگاه استدعا دارم كه ما را قرباني ديگران نكنند و با توجه به رافت اسلامي و صداقت درگفتارم براي بنده حكم صادر كند./ش4

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار