رئيس سازمان راهداري و حمل و نقل جاده اي اعلام كرد تا پايان امسال تعداد مركز مديريت راه هاي كشور به 25 مركز مي رسد.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، شهريار افندي زاده در گردهمايي سراسري مديران راه هاي كشور با اشاره به اينكه هم اكنون در 13 استان كشور مركز مديريت راه ها راه اندازي شده است گفت: طبق  برنامه زمان بندي سازمان راهداري به منظور تجهيز ادارات راه و ترابري استان ها تعداد مراكز مديريت راه ها به 25 مركز مي رسد.
وي در ادامه با اشاره به نصب دوربين هاي تصويري در راه هاي كشور گفت: هم اكنون 246 دوربين تصويري در راه هاي كشور موجود است كه امسال 140 دوربين ديگر به اين تعداد اضافه مي شود كه در كل تعداد دوربين ها به 386 دوربين مي رسد.
افندي زاده اظهار داشت: همچنين از 830 دستگاه تردد شمار 310 دستگاه ديگر به اين تعداد اضافه مي شود كه در مجموع به 1130 دستگاه تردد شمار مي رسيم.
معاون وزير راه و شهرسازي در خصوص وضعيت گشت هاي راهداري گفت: كل ناوگان راهداري بايد به دستگاه GPS تجهيز شوند و همچنين حضور گشت هاي راهداري در راه هاي اصلي و جاده ها بايد به صورت مستمر باشد.
افندي زاده گفت: امسال 2 هزار و 200 كيلومتر از راه هاي كشور به دوربين هاي ثبت سرعت مجهز شده اند كه بنا داريم با نصب اين دوربين ها سرعت لحظه اي و سرعت متوسط ثبت شده و كنترل لازم در راه هاي كشور صورت بگيرد.
وي اعلام كرد: 58 گردنه كشور به دستگاه هاي هواشناسي بايد مجهز شوند كه تاكنون 9 گردنه به اين دستگاه ها مجهز شده اند و برنامه داريم تا پايان شهريورماه كل گردنه ها به دستگاه هاي مورد نظر تجهيز شوند.
افندي زاده با تاكيد بر اينكه اوج سفرها در تير و شهريورماه است گفت: كل راهداران كشور بايد حضور خود را در سفرهاي تابستاني تقويت كنند چرا كه هدف ما برقراري ايمني در راه هاي كشور است.
وي با بيان اينكه امسال تعطيلات 3 تا 4 روزه را خواهيم داشت گفت: اوج سفرها در اين روزها صورت مي گيرد كه بايد مراقبت بيشتري از سوي راهداران كشور در مسيرهاي مختلف صورت بگيرد.
وي خاطر نشان كرد: افزايش ناوگان راهداري علائم و خط كشي ها و همچنين لباس راهداران از ديگر مسائلي است كه بايد با جديت بيشتري پيگيري شود./عب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار