تئاتر دانشگاهي با توجه به خلاقيت زياد موجود در آن بهترين اتفاقات تئاتر را سبب مي‌شود.

محمد حسن معجوني، كارگردان و بازيگر تئاتر كه به تازگي نمايش مثل سگ را پس از حضور در جشنواره پانزدهم تئاتر دانشگاهي به اجراي عمومي برده است، به خبرنگار حوزه تئاتر باشگاه خبرنگاران گفت: اين نمايشنامه براساس يك داستان معروف نوشته شده كه من آن را در جشنواره  دانشگاهي امسال شركت دادم.
وي افزود: متاسفانه دانشجوها سالن ويژه اي براي اجراهاي خاص خود ندارند و مسئله كمبود سالن نه تنها شامل آن ها بلكه شامل همه تئاتري ها مي‌شود.
معجوني تصريح كرد: تنها سالن دانشجويي كه مردم آن را مي‌شناسند تالار مولوي است اما با توجه به حجم عظيم دانشجويان، پاسخگو نيست.
اين كارگردان ادامه داد: جدا از راه اندازي تماشاخانه ايرانشهر، سال هاست كه سالني به تئاتر اضافه نشده در حالي كه در تمام اين سال ها تعداد زيادي دانشگاه به كشور اضافه شده است. به همين خاطر طبيعي است كه با شرايط محدودي مواجه شويم و رقابت نيز به مراتب سخت تر شود.
معجوني در ادامه ابراز كرد: به نظرم بهترين اتفاقات تئاتري در حوزه تئاتر دانشجويي مي‌افتد به همين خاطر من در ساير جشنواره ها شركت نمي‌كنم.
وي افزود: هر وقت با نمايش هاي دانشجويي برخورد كردم پر از خلاقيت بودند، امسال در جشنواره تئاتر دانشگاهي موفق به ديدن هيچ اثري نشدم اما سال گذشته داور بودم و به جرات مي‌گويم كه بسياري از آثار از نمايش هاي حاضر در جشنواره فجر نيز بهتر است.
گفتني است، نمايش مثل سگ به كارگرداني محمد حسن معجوني با بازي بازيگراني چون امير رجبي، مازيار سيدي، هوتن شكيبا، ميلاد شجره و تني چند از بازيگران ميهمان تالار مولوي است، همچنين طراحي لباس اين نمايش برعهده ويشكا آسايش است و طراحي صحنه را معجوني و آسايش به صورت مشترك انجام داده اند./ي2
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار