مهمات عمل نکرده و شلیک های بی هدف همواره سبب معلول شدن و مرگ بسیاری از غیر نظامیان در افغانستان می شود.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه اینترنتی آنتی وار، روستاییانی که در مناطق اطراف بزرگترین پایگاه ارتش آمریکا در افغانستان زندگی می کنند در تیررس تمرینات تیراندازی نظامیان آمریکایی قرار دارند. پایگاه بگرام در شمال کابل  پایتخت افغانستان  واقع شده است . محل آموزش نظامیان در این پایگاه بدون حفاظ و علایم لازم است . این امر سبب شده است روستاییان افغان همواره قربانی مهمات عمل نکرده و شلیک های بی هدف نظامیان آمریکایی قرار گیرند.
بین روستاهای اطراف و محل آموزش تیراندازی در پایگاه بگرام هیچ مانعی وجود ندارد. هنوز محدوده روستاها و منطقه آموزش نظامیان مشخص نشده است. نوشته های تنها تابلوی هشداری که به چشم می خورد نیز پاک شده است. بر روی این تابلو نوشته شده است  محدوده نظامی  که به سختی قابل خواندن است. این نوشته به زبان انگلیسی است و از ترجمه دری یا پشتو خبری نیست.
قوانین ارتش آمریکا، نظامیان را ملزم به  حفاظت از غیر نظامیان و اعضای ارتش می کند که در محدوده عملیاتی زندگی وی یا کار می کنند.
 این در حالی است که بر اساس قوانین پنتاگون،  در صورت لزوم باید اطراف پایگاه های نظامی موانع فیزیکی از جمله سیم خاردار ، حصار و علائم هشدار دهنده نصب شود.»
اما آمریکا از ایجاد سیم خاردار یا حصار اطراف محدوده تمرین تیراندازی در پایگاه بگرام خودداری می کند و به بهانه هزینه بر بودن حتی حاضر نیست محدوده آموزش تیر اندازی را به مکانی دیگر منتقل کند.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار