سازمان بسيج حقوقدانان به مناسبت فرا رسيدن سالگرد قيام خونين پانزدهم خرداد و ارتحال حضرت امام خميني(ره) بيانيه‌اي صادر كرد.


به گزارش حوزه حقوقي قضايي باشگاه خبرنگاران؛‌ سازمان بسيج حقوقدانان به مناسبت قيام خونين پانزدهم خرداد و سالگرد ارتحال حضرت امام خميني(ره) بيانيه‌اي صادر كرده است.

در اين بيانيه آمده است قيام خونين پانزده خرداد 42 به رهبري حضرت روح الله گرچه به ظاهر مقابله با حکومت ستمشاهي پهلوي قلمداد مي‌شد ليکن در واقع اين حرکت آغاز نهضتي عظيم در ايران، منطقه و جهان است.

متن كامل بيانيه به شرح زير است:

بسم رب الشهداء و الصديقين

نيمه خرداد، يادآور آغاز قيام ملتي مومن و انقلابي است که با لبيک گفتن به رهبري فرزانه و صديق از سلاله پاک پيامبر (ص)، «بيداري اسلامي» را نويد دادند و الگوي ايستادگي در برابر رژيم‌ هاي طاغوتي وابسته به اجانب را براي ملت‌هاي مستضعف جهان، ترسيم کردند.

نيمه خرداد، همچنين يادآور به سوگ نشستن ملت ايران، در غم فراق بنيانگذار انقلاب اسلامي و آغازگر نهضت عظيم بيداري اسلامي است.

در 15 خرداد سال 42 خشم مقدس و انقلابي مردم خداجوي ايران پايه‌هاي استبداد و رژيم ستمشاهي را به لزره افكند و رژيم سرسپرده پهلوي مبارزان انقلاب را به خاك و خون كشيد، 15خرداد و نثار خون در اين روز فصلي جديد را در مبارزه عليه عمال استكبار جهاني گشود و خون شهداي اين‌روز همچنان در جوشش بود تا اركان حكومت خودكامه را در هم شكست و امت اسلامي پيروزي شكوهمند خويش را در سايه رهبري بزرگ امام خميني(ره) به نظاره نشست.

قيام خونين پانزده خرداد 42 به رهبري حضرت روح الله گرچه به ظاهر مقابله با حکومت ستمشاهي پهلوي قلمداد مي‌گردد ليکن در واقع اين حرکت آغاز نهضتي عظيم در ايران، منطقه و جهان است.

در نهضت امام خميني(ره) سازش با مستکبران، منّيت، تکبّر، هواي نفس و سهم خواهي جايي ندارد. لذا خرداد که به نيمه مي‌رسد فضاي ايران اسلامي بيش از هر زمان ديگري رنگ و بوي روح خدا مي‌گيرد و ياد و خاطره حماسه آفريني‌هاي عاشورائيان و ددمنشي استکبار و مزدوران داخليشان تجديد مي‌گردد.

اکنون، در حالي که هنوز نيم ‌قرن از آغاز نهضت عاشورايي حضرت امام خميني (ره) و قيام 15 خرداد سال 1342 نگذشته است، جوشش خون‌هاي پاکي که ملت ايران فداي اعتلاي اسلام کرد، نتيجه داده و بيداري همه ملت‌هاي منطقه را موجب شده است.

امروز در حالي سالگرد رحلت جانگداز بينانگذار انقلاب اسلامي را به سوگ مي‌نشينيم و براي شهداي قيام 15 خرداد، اقامه عزا مي‌کنيم که فرزندان اسلام در بحرين، فلسطين، يمن، عربستان و ديگر بلاد اسلامي، با تاسي به نهضت اسلامي امام خميني (ره)، قيام‌هاي پرشوري را در برابر طاغوت‌هاي وابسته به استکبار جهاني، آغاز کرده‌اند.

اعضاي سازمان بسيج حقوقدانان ضمن عرض تسليت به مناسبت سالروز قيام خونين 15 خرداد و رحلت جانسوز حضرت امام خميني (ره) و تجديد بيعت با رهبر فرزانه انقلاب اسلامي حضرت آيت‌الله العظمي امام خامنه‌اي (مدظله العالي)، بار ديگر همراه با ملت مسلمان ايران با آرمان‌هاي امام خميني (ره) و شهداي انقلاب اسلامي، تجديد ميثاق خواهند كرد و دوشا دوش مردم هميشه در صحنه با تمام قوا در مراسمات 14 و 15 خرداد شركت خواهند كرد.

/ش4


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار