پدري کردن يا پدري، حضور جدي پدر در جريان رشد و تحول فرزند و مشارکت فعال او در زندگي فرزند يا فرزندانش است پدري کردن بيش از مادري کردن به شرايط و عوامل زمينه اي و محيطي بستگي دارد.

به گزارش خبرنگار اجتماعي باشگاه خبرنگاران، انسان مسلمان، مردي بسيار متعهد و مسئول است بايد نسبت به آفريدگار جهان هستي، روح انساني خود، اعضاي هفتگانه اصلي و اثر بخش بدن خويش و تمام کساني که به نحوي در زنده ماندن و سلامت، رشد، تربيت و تهذيب او نقش دارند به نسبت سهم هر يک وظايفش را انجام دهد تا سالها پيش بر نقش مادر در نگهداري و تربيت کودک تأکيد و نقش پدران در اين مقوله مورد غفلت واقع مي شد در حالي که امروزه بر اهميت نقش پدر در رشد و تربيت کودک صحه گذاشته است.
به نظر مي رسد اگر پدري در زندگي در فرزندانش فعال و جدي نباشد چندان به جايگاهش اهميتي داده نمي شود.
حضور جدي و فعال در انگيزش بالاتر تحصيلي نوجوانان و نيز پختگي بيشتر آنان در انتخاب هاي بعدي شان در دوران تحصيلي و بزرگسالي نقش دارد.
موفقيت تحصيلي در زندگي بزرگسالي در هر دو جنس با حضور جدي و موثر پدر در نوجواني رابطه دارد.
علاوه بر اين زمينه ها، پدري کردن در کنترل پرخاشگري و به ويژه در پسرها و کاهش آن و نيز در ارتقاي روابط خانوادگي فرزندان و در نحوه رابطه همسر نقش بسزايي دارد.
*نقش پدر در موفقيت فرزندان
حيدري روانشناس درگفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران افزود: پدران بايد نقش پرورش دهنده اي داشته باشند.
پرورش پدري به شکل مثبتي با موفقيت فرزندان در روابط با همسالان، توانايي هاي ادراکي و انطباق موفقيت آميز شغلي مرتبط است.
وي اظهار داشت: حضور فعال پدر با کاهش شديد مشکلات روانشناختي و رفتاري کودکان همراه است هر چقدر حضور پدر و نقش او در خانواده بيشتر باشد مشکلات فرزندان کمتر است.
حيدري خاطرنشان کرد: حضور فعال پدر و مادر در تربيت و رشد فرزندان بسيار مهم و حياتي است./ز
گزارش از ريحاني جمشيدي
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار