مدیر طراحی و بهسازی محیط شهری شهرداری مشهداز اتمام فاز نخست طراحی مبادی ورودی خبر داد و گفت: براي رسیدن به راهکارهاي مناسب در طراحي و ساماندهي ورودي‌ها، یکی از اساسی‌ترین موضوعاتی که بايد در نظر گرفت، توجه به ماهيت مفهوم ورودي و شناخت پديده اي آن‌ها می‌باشد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران  مشهد حسین برلیانی افزود: طراحی فاز نخست مبادی ورودی از پلیس راه جاده نیشابور تا پل ترمینال صورت می‌گیرد.

وی بر اهمیت ویژه‌ ورودی نیشابور به لحاظ فرهنگی و مذهبی تاکید و اضافه کرد: با توجه به طول زیاد مسیر از عوارضی تا پل پایانه مسافربری و استفاده زوار پیاده از این مسیر در مناسبت های مختلف سال، در فواصلی معین فضاهایی جهت استراحت قرار گرفته شده است.

برلیانی ورودی هر شهر و پیرامون آن‌ها را از فضاهای مهم شهری عنوان و تصریح کرد: تابلوهای اطلاع رسانی، آلاچیق، فضای پارک دوچرخه، تجهیزات روشنایی، فضای سبز و مبلمان شهری از جمله امکاناتی است که برای نقاط توقف در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه در طرح مبادی ورودی دو سری المان در نظر گرفته شده، خاطر نشان کرد: سری نخست المان‌ها در مقیاس عابرین پیاده طراحی، که در نقاط توقف اجرایی خواهند شد،همچنین بخش دوم المان‌ها در نقاط عطف و در مقیاس سواره ایده پردازی شده اند.

برلیانی در ادامه به برگزاری مسابقه کشوری طراحی المان سردر ورودی شهر مشهد در تابستان گذشته، اشاره کرد و گفت: 370 متخصص با 130 طرح در این مسابقه شرکت کردند که در انتهااز 10 طرح به عنوان اثرهای برتر تقدیر شد./ب

برچسب ها: مشهد ، ورودی ، فاز نخست
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.