اشتغالزایی و کارآفرینی به عنوان یکی از مهم ترین ماموریت های حوزه اجتماعی و فرهنگی منطقه 15 است که در این راستا اقدام به احداث مرکز خدمات اجتماعی و رفاهی كرده است.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران ایجاد خانه  کارآفرینی و حمایت از کسب وکارهای خانگی در این مرکز انجام می شود.
ارسلان رمضانی معاون اداره اجتماعی و فرهنگی منطقه گفت:در بخش کارآفرینی ،آموزش های لازم در ارتباط با اشتغال مولد کارهای مشاوره ای و ایجاد اشتغال به متقاضیان ارائه می شود.
رمضانی یادآور شد:در بخش حمایت از کسب و کارهای خانگی نیز با برگزاری نمایشگاههای ویژه کارآفرینان درصد تشویق کارافرینان موفق هستیم.
بهروز رضایی قائم مقام شهردار اظهار داشت:ایجاد سه مرکز اشتغال زایی ویژه زنان سرپرست خانوار به منظور ایجاد سه مرکز اشتغال ایی ویژه زنان سرپرست خانوار به منظور توانمندسازی آنان،اجرای طرح کودکان کار و خیابان و شناسایی 105 کودک کار که اقدام به دستفروشی می  کردند از اقدامات انجام شده در این بخش می باشد.
رضایی خاطرنشان  ساخت،فراهم کردن امکان تحصیل و یک وعده تغذیه رایگان به کودکان کار و خیابان ،ارائه آموزش های لازم به آنان در جهت پیشگیری از بزهکاری راه اندازی مراکز مشاوره ای و ارائه خدمات مشاوره ای رایگان توسط مشاوران متخصص و مجرب به متقاشیان از جمله اقداماتی است که در این راستا اجرا می شود.
در ادامه این گزارش سیداحمد صفوی شهردار منطقه با اشاره به برگزاری ویژه برنامه هایی به مناسبت سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) گفت:در این راستا براساس پهنه بندی انجام گرفته با همکاری مناطق 7،8،3،15 نسبت به برپایی فرهنگسرای خورشید و لایت و برپایی 50 غرفه فرهنگی،اجتماعی،آموزش و اطلاع رسانی در تاریخ های 13 و 14 خردادماه و تهیه و توزیع محصولات فرهنگی اقدام خواهد شد.
صفوی در ادامه تصریح کرد:برگزاری مسابقات فرهنگی با موضوع مقاله نویسی،شعر و بلاگ نویسی و پیامک با مشارکت امور مساجد ،شورایاری ،آموزش و پرورش و پایگاه بسیج و برگزاری نمایشگاه عکس و محصولات فرهنگی با موضوع امام (ره) در ادارات اجتماعی نواحی هشتگانه با مشارکت شورایاری و پایگاه های بسیج و برگزاری همایش شعرخوانی در گروه سنی جوانان و نوجوانان در سراهای محلات سطح منطقه از دیگر برنامه های اجرایی است.
وی خاطرنشان کرد:معاونت امور اجتماعی و فرهنگی منطقه همچنین با هدف تجدید بیعت با آرمان های بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران شهروندان منطقه را در قالب تورهای فرهنگی زیارتی به مرقد مطهر امام راحل اعزام می کند.
شهردار منطقه 15 اظهار داشت:در همین راستا با توجه به قرار گرفتن محل یادمان شهدای 15 خرداد در سطح محدوده منطقه نسبت به برگزاری مراسم گرامیداشت شهدای 15 خرداد در محل این یادمان با مشارکت امور مساجد،ناحیه،بسیج،مالک اشتر،فرهنگسرای خاوران،یادمان 15 خرداد،نماینده ولایت فقیه،و آموزش و پرورش اقدام می کند./ز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار