معاون پرورشی آموزش و پرورش استان کردستان گفت: امسال 760 پایگاه تابستانی به منظور غنی‌سازی اوقات فراغت دانش‌آموزان راه‌اندازی می‌شود.

به گزارش گروه استان هاي باشگاه خبرنگاران ، از سنندج، سالار عرفانی‌نسب سه‌شنبه شب در جلسه شورای آموزش و پرورش کردستان اظهار کرد: هدف از برپایی این پایگاه‌ها استمرار فعالیت‌های آموزشی و پرورشی دانش‌آموزان در طول سال‌ تحصیلی متناسب با سند تحول بنیادین و تبلیغ فرهنگ نظم و بهره‌وری و استفاده بهینه و مثبت از اوقات فراغت میان دانش‌آموزان است.

وی همچنین غنی‌سازی اوقات فراغت دانش‌آموزان، توجه به علاقه، استعداد و توانایی آنها و محرومیت‌زدایی را از دیگر اهداف برپایی پایگاه‌های تابستانی در کردستان برشمرد.

وی یادآور شد: تلاش برای جلب مشارکت والدین در مدیریت و بهره‌وری اوقات فراغت دانش‌آموزان و تلاش برای افزایش شادی و نشاط و ارتقای سلامت روحی آنها نیز از سیاست‌های اجرایی پایگاه‌های تابستانی است.

معاون پرورشی آموزش و پرورش استان کردستان تصریح کرد: از جمله رشته‌های پایگاه‌های یاد شده قران و عترت، فرهنگی و هنری، علمی و پژوهشی، توانمندسازی، مهارت‌آموزی، سازندگی و زیباسازی محیطی و فضاسازی مجازی است.

عرفانی‌نسب اضافه کرد: پیش‌بینی اعتبار برای پایگاه‌های تابستانی امسال 350 میلیون تومان است که از محل اعتبارات استانی تامین می‌شود.

وی گفت: برای برپایی هرچه بهتر پایگاه‌های اوقات فراغت در تابستانی امسال نیاز به مشارکت و همکاری دستگاه‌های فرهنگی و اجتماعی استان است.

وی خاطرنشان کرد: همچنین پیش‌بینی می‌شود امسال بین 30 تا 35 درصد دانش‌آموزان استان در پایگاه‌های اوقات فراغت مشارکت کنند./ج1

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.