رهبر كليميان ايران با بيان اينكه امام (ره) حقيقتي هميشه زنده است، گفت: امام خميني (ره) آغازگر تحول ديني جهاني بود.

به گزارش خبرنگار سياسي باشگاه خبرنگاران خاخام گلستاني‌نژاد رهبر مذهبي كليميان ايران  در بازديد از بيت امام خميني(‌ره) در جماران گفت: نام امام (ره) انسان را به وجد مي‌آورد چرا كه باوجود اينكه چندين سال از رحلت امام (ره) مي‌‌گذرد اما دنيا همچنان خواهان و خواستار انديشه‌هاي ايشان است.

وي در ادامه افزود:امام خميني (ره) آغازگر تحول ديني جهاني بود و انقلاب اسلامي ايران را با نام خداوند بزرگ آغاز كرد.

گلستاني نژاد همچنين با بيان اينكه هنگامي كه به حرم امام (ره)‌مي‌روم احترام و اكرام مردم ايران نسبت به ايشان مرا حيرت زده مي‌كند، تصريح كرد: امام (ره) حقيقتي هميشه زنده است چرا كه گفتار و رفتار ايشان در جامعه جاري است.

*** ساده زيستي امام خميني(ره) توجه ايشان به معنويات را نشان مي دهد

در ادامه اين بازديد خسروياني رئيس انجمن زرتشتيان ايران به سخنراني پرداخت و اظهار داشت:‌زندگي ساده امام (ره) توجه ايشان با واقعيات و معنويات را نشان مي‌دهد.

وي ادامه داد:‌ همه اديان در شكل گيري انقلاب اسلامي نقش داشتند و در جبهه‌هاي جنگ تحميلي نيز اديان الهي شهيداني را تقديم ملت ايران كردند و تمامي اين‌ها وحدت اديان مختلف در ايران را نشان مي‌دهد.

*** پيروان اديان الهي، خواهان پيشرفت و آباداني ايران هستند

رئيس انجمن زرتشتيان ايران خاطرنشان كرد: همه اديان خواهان پيشرفت و آباداني ايران هستند و هدف ما نيز سربلندي و عظمت ايران است.

در ادامه حضور رهبران و نمايندگان اقليت‌هاي مختلف ديني در حسينيه جماران، كشيش نرسسيانس به نمايندگي از شوراي خليفه‌گري ايران پيام و هدف اديان الهي را يك اصل واحد دانست و اظهار داشت: يكي از نشانه‌هاي محبت الهي در ايران همان عشق و برادري ميان اديان مختلف است و سخنان امام (ره)‌ نيز از محبت الهي نشات مي‌گيرد.

*** حقوق اقليت‌هاي مذهبي در ايران محترم شمرده مي شود

وي همچنين افزود: موحدان بايد اعتقاد پيامبران را در اعمال خود جاري سازند و پيروان اديان مختلف وظيفه دارند كه با پيروي از اصل وحدت با اشتراكات اديان تكيه كنند.

كشيش نرسسيانس با اشاره به هشت سال دفاع مقدس اظهار داشت: در 8 سال دفاع مقدس جوانان پيرو اديان الهي مختلف با دشمن مبارزه  و جان خود را فداي وطن و ملت كردند.

وي افزود: ايران از جمله كشورهايي است كه به اقليت‌هاي مذهبي احترام مي‌گذارد و حقوق آنان را محترم مي‌شمارد.

*** آزداي به معناي حقيقي براي پيروان اديان الهي نمايان شده است

در ادامه كشيش وانياسرگيس نماينده آشوريان نيز در حسينيه جماران گفت: پيروان اديان الهي مانند ساير ملت ايران در مجلس شوراي اسلامي نماينده داشته و از حقوقشان دفاع مي‌كنند.

وي در خصوص آزادي قبل و بعد از انقلاب اقليت‌هاي مذهبي گفت:‌قبل از انقلاب اقليت‌ها ميگفتند ما آزادي داريم اما آزادي آنان به معناي آزادي در پوشش و مصرف مشروبات الكلي بود اما در حال حاضر آزادي به معناي حقيقي خود براي پيروان اديان مختلف در ايران به كار گرفته شده است.

/س2

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار