اگر با مرد ایده آلتان ازدواج کردید با کارهای بسیار ساده تر از آنچه تاکنون انجام می دهید می توانید او را نسبت به خود متعهد سازید.

فاطمه صباغ زاده، روانپزشک در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران عنوان کرد: با کمی آمادگی و دقت می توانید مرد ایده آلتان را متعهد خود سازید.

*با شنیدن حرف ها و سرزنش نکردن او کاری کنید که بتواند به کسی اعتماد کند

صباغ زاده تصریح کرد: همسر شما باید مطمئن شود که درد و دل کردن با شما هیچ خطری ندارد و هرچه بیشتر با شما گفتگو کند احساس تعهد بیشتری خواهد کرد.

*به او نشان دهید به خاطر خودش دوستش دارید تا احساس کند آدم خاصی است

این روانپزشک تصریح کرد: درباره علایق،‌ احساسات و چیزهایی که از آنها بیزار است سوال کنید. بگذارید بداند برای خود او ارزش و اهمیت قائل هستید نه برای آنچه که می تواند ارایه دهد به این ترتیب او احساس می کند آدم خاصی است.

*سعی کنید طبیعی رفتار کنید و خودتان باشید و علاقه تان را پنهان نکنید

صباغ زاده در ادامه گفت: اگر همسر شما به سبکی از موسیقی علاقه دارد و از خوانندگانی نام می برد که تا بحال اسم آنها را نشیده اید تظاهر نکنید که این خوانندگان را می شناسید و به آنها علاقه دارید.

وی اظهار کرد: بگذارید او بداند هیچ شناختی از این سبک موسیقی ندارید اگر خودتان هم به چیزی علاقه دارید بگویید رفتارهای طبیعی شما او را تشویق می کند که خودش باشد چرا که او یک آدم خاص است و شما هم یک جور دیگر خاص هستید.

صباغ زاده عنوان کرد: هرگز با دروغ گفتن خودتان را تحت فشار قرار ندهید نتیجه اینکه شما هر کدام برای خودتان یک انسان منحصر به فرد هستید.

*از برانگیختن حس حسادت او برای جلب علاقه اش نسبت به خودتان استفاده نکنید

صباغ زاده در ادامه گفت: مردها به دلیل همان صفات مردانه ای که دارند روی موضوع "وفاداری" حساسیت زیادی نشان می دهند.

این روانپزشک ادامه داد: بیشتر مردان با وجود اینکه چیز دیگری می گویند نسبت به جاذبه و ظاهر خود احساس نا امنی می کنند اگر همسرتان بداند که شما او را جذاب ترین مرد روی زمین می دانید و به او وفادار هستید متعهد تر خواهد بود.

صباغ زاده تصریح کرد: در مقابل او با دیگران خوش و بش نکنید حتی اگر خودش می خواهد درباره مسائل عاطفی و خواستگاران قبلی تان حرفی نزنید و با نقش بازی کردن و وادار کردن همسر آینده تان به تلاش برای بدست آوردن عشق شما او را شکنجه ندهید.

*در دراز مدت بیش از حد خود گذشتگی نشان ندهید

صباغ زاده در ادامه گفت: اگر در زندگی مشترک با همسرتان به سهم و حق خود نرسیده اید عصبانی هستید یا افسرده شده اید یا عدالت در حق شما رعایت نشده است این موضوع را حتما با همسرتان در میان بگذارید، به طور مثال اگر همسرتان همیشه دوستانش را بی خبر به خانه دعوت می کند به سکوت و اطاعت عادت نکنید.

*اجازه ندهید برای شما بیش از حد هزینه کند حتی اگر خودش بخواهد

این روانپزشک تصریح کرد: اوایل زندگی مشترک ممکن است او بخواهد مرد بودنش را با تعمیر وسایل خانه، یا مراقبت از شما نشان دهد اما شما نباید به او اجازه دهید زیاده روی کند.

وی در ادامه مطلب خود افزود: نمایش قدرت مردانه او اجازه نمی دهد که اعتراف کند دیگر شورش را در آورده از این رو برای ترک کردن شما و انتخاب شخص دیگری برای ازدواج نا امید کردن شما خیلی آسان تر است.

وی خاطر نشان کرد: اختیار خرج کردن را کاملا به خودش واگذار کنید  تا بیشتر به شما احساس تعهد و مسئولیت بیشتری داشته باشد./عط
برچسب ها: ازدواج ، همسر ، تعهد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.