وقت گذراندن با فرزندان باعث دوست شدن و بهبود بخشيدن رابطه، درك كردن و شناخت دقيق تر آنها مي شود همچنين به رشد و ارتقاء كودك كمك زيادي مي كند.

به گزارش سرويس بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران به نقل از وب دا، كارشناس دفتر سلامت رواني، اجتماعي و اعتياد وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي در گفت وگو با خبرنگار وب دا ضمن بيان اين مطلب اظهار داشت: بازي براي رشد كودك حياتي و براي والدين موقعيت مناسبي است تا به دنياي كودكان وارد شوند.

معصومه افسري افزود: بازي از نظر رشد مهارت هاي جسماني، ذهني، شناختي، هيجاني و اجتماعي كودكان بسيار مؤثر بوده و موجب برقراري ارتباط مثبت با كودك مي شود.

به گفته وي، يادگيري حل مسئله، يادگيري كنترل رفتار و هيجانات، ‌يادگيري مهارت هاي اجتماعي و كنار آمدن با ديگران و يادگيري نقش هاي اجتماعي مختلف از ديگر جنبه هاي بازي با كودكان محسوب مي شود.

افسري تصريح كرد: وقت گذراندن با فرزندان به اين معني نيست كه والدين حتماً كار خاصي انجام دهند فقط كافيست نشان دهند كه به آنها علاقمندند و به رفتارهايشان توجه دارند.

كارشناس دفتر سلامت رواني، اجتماعي و اعتياد تاكيد كرد: در زمان وقت گذراندن با فرزند بايد تمام توجه والدين به نيازها،‌ خواسته ها و احساسات كودك باشد و هر روز زمان اختصاصي را هر چند كوتاه، واقعاً با كودك باشند طوري كه كودك احساس كند والدين در دسترس او هستند./عط
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار