المنصف المرزوقي، رئيس جمهور تونس از مقامات سوئيسي درخواست كرد كه هرچه سريعتر اموال بلوكه شده بن علي در اين كشور را بازگردانند.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از المحيط؛ المرزوقي با اذعان به اينكه اقتصاد تونس در مرحله بحراني قرار دارد، بازگشت هرچه سريعتر اموال رئيس جمهور سابق اين كشور را براي ساماندهي اقتصاد اين كشور، خواستار شد.

وي افزود: هم اكنون 800 هزار بيكار در تونس وجود دارد و اين تعداد خود بخود باعث بوجود آمدن اعتراضات گسترده در بين مردم به علت وخامت اوضاع اقتصادي در تونس مي شود.

وي گفت: دولت سوئيس، سال گذشته اعلام كرد كه 60 ميليون فرانك سوئيسي از اموال تونس را بلوكه كرده است و اين در حالي است كه اين مبلغ تنها 10% از اموال تونس در بانك هاي سوئيسي را شامل مي شود.

با اين حال، وزارت امور خارجه سوئيس اعلام كرد كه سوئيس آماده است تا در اسرع وقت، اين اموال بلوكه شده را به تونس بازگرداند.

گفتني است، دولت سوئيس، اموال و داراي هاي زين العابدين بن علي و نزديكان او را از آغاز انقلاب در اين كشور در سال 2011 ميلادي بلوكه كرده است كه با آزاد شدن اين اموال، تغييرات مثبتي در اقتصاد تونس ايجاد مي شود.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار