به منظور ارتقای سطح آگاهی مردم در مورد گیاهان دارویی و نحوه استفاده از آنها و نیز استفاده از محصولات ارگانیک وسالم دومین جشنواره گیاهان دارویی و محصولات سالم در اصفهان در حال برپایی است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اصفهان مدیر عامل سازمان میادین و ساماندهی مشاغل شهری شهرداری اصفهان با اشاره به برگزاری این جشنواره در اصفهان گفت:گیاهان دارویی دارای ویژگی منحصر به فردی برای پیشگیری و درمان بیماری ها است از این رو گیاهان دارویی عامل مهم پایداری سلامت است.

رضا حکیم فعال با اشاره به سابقه دیرینه ایران در طب سنتی افزود:اگر گیاهان دارویی در دو بخش تولید و بازاریابی بین المللی توسعه پیدا کند حداقل 8 درصد تولید ناخالص را تشکیل می دهد.

وی اظهار داشت:امروزه استفاده از طب گیاهی به عنوان یکی از رویکردهای کشورهای صنعتی محسوب می شود.

مدیرعامل سازمان میادین و ساماندهی مشاغل شهری شهرداری اصفهان خاطر نشان کرد:این سازمان سعی نموده تا با برگزاری جشنواره ها و همایش های تخصصی به معرفی هرچه بهتر این صنعت و نیز تولیدکنندگان برتر کشوری بپردازد.

حکیم فعال تصریح کرد:ایجاد رقابت سالم میان تولیدکنندگان برای ارتقای کیفی تولید،استانداردها و معیارهای جهانی،توسعه صادرات گیاهان دارویی،ترویج فرهنگ استفاده از منابع طبیعی به جای محصولات شیمیایی و جلب مشارکت های مردمی حرکت به سمت حمایت از تولید ملی از دیگر برنامه های این جشنواره است.

وی با اشاره به حضور و مشارکت اتحادیه ها،تعاونی ها،شرکت ها و سازمان های تولیدی و صنعتی داخلی و صادرکنندگان گیاهان در این جشنواره افزود:در این جشنواره انواع گیاهان دارویی،نحوه استفاده از آنها،ویژگی ها و فواید این گیاهان و... به شهروندان آموزش داده می شود.

مدیر عامل سازمان میادین وساماندهی مشاغل شهری شهرداری اصفهان بیان داشت:این جشنواره از 8 خرداد ماه به مدت 5 روز در محل بازار گیاهان دارویی اصفهان برپا و پذیرای علاقه مندان و بازدید کنندگان است./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.