استاد حوزه و دانشگاه گفت: از جوان اندونزيايي پرسيدم منشأ علاقه شما به امام خميني(ره) كجاست؟ پاسخ داد که‌ از مواضع بي بي سي و رسانه هاي غربي؛ هرچه آنها عليه امام (ره) مي گويند، ما برعكس عمل مي كنيم.

حجت الاسلام قاسم روانبخش استاد حوزه و دانشگاه در گفتگو با خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران با اشاره به تاثير و علاقه‌مندي مردم بحرين به تفكرات حضرت امام خميني (ره) علي رغم محدويت ها و سانسورهاي حكومتي، اظهار داشت: حقيقت اين است که از آغاز انقلاب اسلامي تا رحلت حضرت امام (ره) استكبار جهاني به ويژه غرب هيچگاه به اين نكته توجه نکردند كه زير سوال بردن افكار امام (ره) به ضررشان تمام مي شود.

وي تصريح كرد: غربي ها نمي دانستند که از همان اوايل با تحليل هاي مغرضانه‌اي که در رسانه هايشان نسبت به افکار و صحبت هاي امام داشتند ذهن آزاديخواهان جهان را نسبت به تفکرات ضد استکباري امام (ره) شفاف مي کنند و ناخواسته در راستاي انتشار افکار و ديدگاه هاي ايشان گام بر مي دارند و اين مطلب مصداق ضرب المثل "عدو شود سبب خير، اگرخدا خواهد" است.

حجت الاسلام روانبخش با اشاره به اينکه در دهه اول انقلاب، ايران خارج از مرزهايش رسانه اي نداشت، افزود: دشمنان در تحليل هاي رسانه‌اي خود به بيان انديشه هاي امام (ره) مي پرداختند و صحبت هاي ايشان را نقد مي کردند؛ غافل از اينکه مردم دنيا هوشيارند و حق را به خوبي از ناحق تشخيص مي دهند.

اين استاد حوزه ودانشگاه در ادامه به بيان خاطره اي پرداخت و گفت: با يك زائر اندونزيايي صحبت مي كردم و از علاقه اين جوان به انديشه هاي امام (ره) متعجب شدم؛ سوال كردم منشا اين آگاهي و علاقه شما كجاست؟ و او پاسخ داد که‌ از مواضع بي بي سي و رسانه هاي غربي. آن ها هرچه عليه حضرت امام (ره) صحبت مي كنند ما برعكس عمل مي كنيم.

استاد حوزه و دانشگاه گفت: يكي ديگر از عوامل نشر افكارات حضرت امام (ره) به خارج از مرزهاي كشور، گسترش رسانه هاي برون مرزي مثل شبكه العالم، الكوثر و شبكه حزب الله لبنان يعني المنار است كه توانسته اند نقش بسزايي را ايفا كنند راديوهاي برون مرزي هم بسيار مفيد كارآمد عمل مي كنند.

به گفته وي شبكه هاي گسترده اينترنتي هم عامل ديگر نشر اين افكار است. سايت هاي متنوع از جمله سايت مقام معظم رهبري كه به چند زبان مختلف در خدمت كاربران قرار گرفته، بيانات ايشان را منتشر مي كنند.

اين استاد دانشگاه ادامه داد: امروز به فضل خداوند مقام معظم رهبري مفسر خط اصيل امام (ره) هستند و در سخنراني هاي خود فكر و انديشه امام (ره) را تبيين کرده و مردم را در اين جهت هدايت مي كنند.

قاسم روانبخش در پايان تاكيد كرد: در عصر ما امام (ره) براي نسل جوان امروزي به رغم همه فشارها و سانسورها رسانه اي دشمنان شناخته تر و ارزنده تر از دهه اول انقلاب هستند.

/ر

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار