رئیس دستگاه حفاری 61 فتح گفت: حفاری 6 حلقه چاه میدان گازی کیش به عنوان دومین قطب گازی خلیج فارس با 80 درصد پیشرفت در حال انجام است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران  بندرعباس؛ناصر پورمنصوری افزود: حفر 6 حلقه چاهB1) تا (B4 به صورت دسته ای (در فاصله های هشت متری) به وسیله دکل حفاری 61 فتح در منطقه کیش در حال انجام است.

وی تصریح کرد: هدف از حفاری این 6 حلقه چاه جمع آوری اطلاعات زمین شناسی، ارزیابی قسمت های مختلف مخزن و تولید گاز از سازند دالان است.

رئیس دستگاه حفاری 61 فتح با بیان اینکه این عملیات از سال 89 آغاز شده است گفت: پیش بینی می شود چنانچه مشکلات خاصی در زمان حفاری چاه پیش نیاید، این عملیات در مدت 8 تا 10 ماه آینده به پایان برسد.

پورمنصوری افزود: بر اساس برآوردهای اولیه، تولید 38.3 تریلیون فوت مکعب گاز از دو کلاستر A و B میدان گازی کیش در برنامه است که با توجه به موقعیت جزیره در این دو بخش، حفاری 12 حلقه چاه تولیدی در عمق چهار هزار و 800 متری در حال انجام است.

وی تصریح کرد: عملیات حفاری چاه ها تا عمق 330 تا 350 متر به صورت عمودی و از عمق 350 تا 360 متر به صورت انحرافی (با زاویه مشخص) انجام می شود.

ارزش ذخایر گازی جزیره کیش بر اساس برخی شاخص های قیمت گاز، حدود 300میلیارد دلار پیش بینی شده است.

حجم گاز درجای میدان کیش 66 تریلیون فوت‌مکعب و حجم میعانات گازی در جای آن ۵۱۴ میلیون بشکه برآورد می شود./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.