معضل بي سوادي در اتحاديه اروپا به مراتب گسترده تر از آن است که تصور مي شده و همين مسئله به اختلاف طبقاتي ميان فقرا و ثروتمندان دامن زده است.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلويزيوني راشا تودي، هر چند مشکلات اقتصادي اروپا و نرخ بيکاري بالا در اين قاره به تيتر اول خبرگزاري هاي جهان تبديل شده، مسئله اي خاموش به نام بي سوادي گسترده، بسياري از شهروندان اروپايي را رنج مي دهد.
تحقيقات اخير در اتحاديه اروپا نشان داده که بيش از 75 ميليون بزرگسال در سراسر اين اتحاديه از مهارت هاي ابتدايي خواندن و نوشتن بي بهره اند. همچنين يک ميليون جوان15 ساله در اين اتحاديه از بي سوادي رنج مي برند. در بلژيک نيز يک دهم از بزرگسالان اين کشور از سواد بسيار پايين و کم، برخوردارند.
چالش ديگر براي اروپا، مهاجراني هستند که از کشورهاي ديگر به خصوص از خاورميانه و شمال آفريقا آمده اند و هرچند اين افراد به زبان هاي مادري خود مسلط بوده و باسواد محسوب مي شوند، در کشورهايي که به آن مهاجرت کرده از مهارت هاي زباني برخوردار نبوده و بي سواد به حساب مي آيند.
براي اين افراد پيدا کردن شغل بسيار دشوار است و به سرعت خود و خانواده هايشان به اقشار فقير جامعه در اين کشورهاي اروپايي مي پيوندند. اين مسئله به نوبه خود باعث رنجش خاطر آنان، به خصوص جوانانشان مي شود که از پيوستن شان به روند اجتماعي و روال عادي زندگي در اين کشورها ممانعت به عمل مي آورد. اين معضل به تدريج به مشکلات اجتماعي و حتي شورش و تظاهرات در ميان مهاجران فقير تبديل مي شود که مسئولان کشورهاي اروپايي بايد براي آن چاره جويي کنند.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار