استفاده از رهنگاشت یا نقشه راه در تمام کشورهای در حال توسعه موجب بقای علم هوا فضا در آنها می شود.

نوید مقصودی، کارشناس ارشد هوا فضا در گفتگو با خبرنگار نجوم باشگاه خبرنگاران گفت: دنیای امروز مملو از تغییرات متنوع است و شرایط و بسترهای زندگی به سرعت در حال تغییرند و لازمه موفقیت در این شرایط، هم سرعت و هم پا شدن با این تغییرات است.
وی افزود: درحال حاضر می توان گفت سازمان ها و بنگاه ها مهمترین آسیب ها را از این تغییرات متحمل می شوند زیرا در بازار رقابتی شرط بقا تصمیم گیری صحیح و به موقع است.
مقصودی اظهار داشت: سازمان هاي موفق در این بازار رقابتی دائمأ دستخوش تغییر هستند و تصمیم گیری های خود را به آینده نگری و پیش بینی شرایط آینده مجهز می کنند.
*
سرعت بخشیدن به تبدیل علم به محصول از طریق رهنگاشت

وی تصریح کرد: اغلب مدیران به اهمیت استراتژیک تکنولوژی در آفرینش ارزش و مزیت رقابتی در سازمان یا شبکه صنعتی که در آن مشغول هستند پی برده اند.
مقصودی افزایش هزینه ها، پیچیدگی های تولید و نرخ تغییرات تکنولوژی را دارای اهمیت خاص و ملموسی دانست و  افزود: با جهانی شدن رقابت و منابع تکنولوژی نیز این همیت بیش از پیش تشدید خواهد شد.
وی عنوان کرد: پیشرفت روز افزون تکنولوژی موجب شده تا مدیران علوم و فناوری نقشه برداری راه (رهنگاشت) به شناسایی اطلاعات جدید آن جهت شتاب بخشی به روند تبدیل علوم و فناوری به محصول بهره ببرند.
مقصودی تاکید کرد: موضوع رهنگاشت یا نقشه راه اولین بار در اواخر دهه 70 و اوایل دهه 80 میلادی مطرح شد و از آن زمان به بعد این حوزه پیشرفت های قابل توجهی داشتد.
وی خاطر نشان کرد: با استفاده از یک نقشه راه پیشرفته می تواند فرصت های بالقوه و مقابله با خطرهای احتمالی را شناسایی کرد که این امر در حوزه هوافضا بسیار پراهمیت است.
مقصودی نقشه راه را بقای علم هوا فضا در تمامي کشورهای درحال توسعه دانست و گفت: موجب یک پارچه سازی سازمان ها و فناوری می شود./ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار