امير دريادار سياري گفت: نيروي دريايي ارتش از توانمندي بالايي در زمينه نيروي انساني و تجهيزات براي حضور در آب‌هاي بين المللي برخوردار است.

به گزارش حوزه دفاعي - امنيتي باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومي نيروي دريايي ارتش، امير دريادارحبيب الله سياري با اشاره به اين كه نيروي دريايي ارتش براي حضور در درياهاي آزاد از تجهيزات لازم برخوردار است، گفت: بدون داشتن توانمندي و تجهيزات لازم و به روز ، نيروي دريايي ارتش نمي تواند سه تا 10 هزار كيلومتر دريانوردي كرده و يا به درياي مديترانه سفر كند و با موفقيت بازگردد.

وي يادآور شد: نيروي دريايي ارتش امروز تجهيزات پيشرفته اي از جمله ناوشكن هايي را در اختيار دارد كه توانايي دريانوردي 100 روز و يا بيشتر را دارند و مي توانند در برابر امواج تا طول 10 متر مقاومت كند.

 دريادار سياري ادامه داد: با حمايت‌هايي كه از نيروي دريايي ارتش شده و با توجه به نقطه نظر مسوولان كشور به دريا، امروز همه ناوگروهايي كه به درياهاي آزاد و بين المللي مي روند مجهز به تجهيزات نوين ، پيشرفته و به روز هستند.

وي تصريح کرد: همزمان موضوع نوسازي يگان هاي شناور و طراحي و ساخت انواع يگان هاي مورد نياز نيروي دريايي ارتش از جمله يگانهاي سطحي و زيرسطحي را در دست اجرا داريم كه نمونه آن طراحي و ساخت ناوشكن جمهوري اسلامي ايران 'جماران' است كه توانست با موفقيت نخستين ماموريت بين المللي خود را نيز پشت سر بگذارد.

يگان‌هاي نوين به نيروي دريايي ارتش افزوده مي شود

فرمانده نيروي دريايي ارتش در ادامه خاطرنشان كرد: به دنبال ساخت موفقيت آميز ناوشكن كاملا بومي جماران،يگان‌هاي شناور بعدي و پيشرفته نيز به ترتيب به يگان هاي نيروي دريايي ارتش اضافه خواهند شد.

دريادار سياري تاكيد كرد: روند طراحي و ساخت تجهيزات نوين در نيروي دريايي ارتش با همكاري صنايع دفاعي كشور ادامه خواهد يافت و به روز بودن اين تجهيزات نيز در سرلوحه كار ما قرار دارد چون وقتي در عرصه بين المللي قرار مي گيريم حتما بايد تجهيزاتمان نيز به روز باشد.

آموزش در نيروي دريايي ارتش از اهميت بالايي برخوردار است

فرمانده نيروي دريايي ارتش در ادامه بر نقش و اهميت آموزش هاي نوين براي تربيت نيروهاي مورد نياز اين نيرو تاكيد كرد و اظهارداشت: بايد آموزشها به گونه اي ارايه شود تا كاركناني كه از مراكز آموزشي جدا مي شوند و مي خواهند به ماموريت هاي بلندمدت و بين المللي اعزام شوند اين توانمندي را داشته باشند كه بتوانند يگان هاي شناور سطحي و زيرسطحي را در فاصله و مدت زياد به روز نگه دارند.

دريادار سياري همچنين با بيان اين كه آموزشها در نيروي دريايي ارتش منطبق با استانداردهاي جهاني است، تصريح كرد: امروز به آن حد از توانمندي دست يافته ايم كه نيروي انساني مورد نياز خود را نيز براي حضور در عرصه درياهاي آزاد در داخل تامين مي كنيم و در اين زمينه حرف هاي زيادي براي گفتن داريم.

دريادار سياري گفت: اين بدان معني است كه تمامي نيازمنديهاي آموزشي و تربيتي را خودمان تامين مي كنيم و تامين نيروي انساني و تجهيزات و به روز كردن اين تجهيزات از جمله محورهاي در دست اقدام در نيروي دريايي ارتش است.

وي خاطرنشان كرد: نيروي دريايي ارتش جمهوري اسلامي ايران از زمان اعزام نخستين ناو گروه خود به درياهاي آزاد كه با هدف تامين امنيت خطوط مواصلاتي دريايي كشورمان انجام شد، حضوري فعال در عرصه بين المللي داشته و اين حضور حتي يك روز هم قطع نشده و هم اينك ناوگروه بيستم آماده اعزام به درياهاي آزاد است.

 دريادار سياري در خصوص حضور زيردريايي هاي اين نيرو در ماموريت هاي بين المللي نيز يادآور شد كه حضور زيردريايي در ناوگروه هاي اعزامي به آبهاي آزاد و بين المللي منوط به تصميمات مقامات ارشد كشور است.

از توانمندي بالايي در جنگ الكترونيك برخوردار هستيم

فرمانده نيروي دريايي ارتش در ادامه با تاكيد بر اين كه در زمينه جنگ الكترونيك (جنگال) نيز در يگانهاي شناور سطحي، زيرسطحي و پروازي از جايگاه ويژه اي برخوردار هستيم ،گفت: ما اين توانمندي را با حضور ناوگروههاي خود در آبهاي آزاد و بين المللي به خوبي به اثبات رسانده و توانسته ايم از فضاي سايبر نيز در ارتقاي توانمنديهاي نيروي دريايي ارتش بهره ببريم.

 دريادار سياري اضافه كرد: نيروي دريايي ارتش زماني كه در عرصه بين الملل حاضر مي شود بايد به روز باشد و در اين راستا امروز در زمينه هاي مختلف از جمله در حوزه هاي سايبري و تجهيزات مورد نياز بويژه در زمينه هاي رادار، سونار و مهمات به روز هستيم.

وي در خصوص پيوستن يگان هاي جديد به نيروي دريايي ارتش نيز افزود: يگان هاي جديد شناوري نيز طراحي و در حال ساخت است كه در موعد خود به يگان نيروي هاي دريايي ارتش الحاق مي شود ضمن اين كه خط توليد ساير تجهيزات دريايي مورد نياز اين نيرو نيز در حال فعاليت است.

فرمانده معظم كل قوا بسيار آينده نگر هستند

فرمانده نيروي دريايي ارتش با بيان اين كه فرمانده معظم كل قوا بسيار آينده نگر هستند ،تصريح كرد: معظم له به مسايل و مواردي تكيه و آنها را هدايت مي كنند كه ممكن است در آينده براي ما مشكل ايجاد شود كه از جمله مي توان به موضوع قطعه سازي در اين نيرو اشاره كرد.

دريادار سياري افزود: فرمانده معظم كل قوا هميشه عنوان مي كنند كه مثلا شما كه ناوشكن ساخته ايد به فكر ساخت قطعات مورد نياز آن هم باشيد، چون ساخت بهترين راه تامين قطعات مورد نياز يگانهاي شناور سطحي و زيرسطحي است.

ايران توانايي ساخت قطعات با تكنولوژي بالا را دارد

فرمانده نيروي دريايي ارتش در ادامه با اشاره به توانمنديهاي متخصصان نيروي دريايي ارتش و صنايع دفاعي كشورمان اظهارداشت: امروز ما از توانمندي بالايي در ساخت قطعات مورد نياز در نيروي دريايي ارتش برخوردار هستيم.

امير دريادار سياري تاكيد كرد: امروز همه قطعات در كشور قابل ساخت است و متخصصان متعهد نيروي دريايي ارتش وصنايع دفاعي كشورمان هم در اين زمينه فعاليت مي كنند.

وي با تاكيد بر اين كه نيروي دريايي ارتش، داراي سطح فناوري بالا است ،خاطرنشان كرد: سطح فناوريهاي موجود در زيردريايي نيز از بالاترين فناوريها برخوردار است كه قطعات مورد نياز آن در داخل كشور تامين مي شود.

ش3/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار