معاون فنی اداره كل دامپزشكی استان اصفهان گفت:سیاست این اداره پیشگیری از شیوع تب کنگو است چون برای مبارزه با این بیماری واکسنی وجود ندارد.

' علی كارگر'در گفتگو با خبرنگارباشگاه خبرنگاران اصفهان اظهار داشت: این بیماری، یك بیماری ویروسی خونریزی دهنده است كه در دام، علامت و عوارض خاصی ندارد مگر یك تب كوتاه و گذرا.

وی افزود: ویروس بیماری تب كریمه(CCHF) از طریق كنه، تماس با گوشت تازه، تماس با ترشحات و خون دام آلوده به انسان منتقل می شود و در سالهای گذشته هم وجود داشته است.

وی گفت:این بیماری در دام مبتلا علامت مشخصی ندارد و به همین دلیل نمی توان تعداد دام های مبتلا را تعیین کرد.

معاون فنی اداره كل دامپزشكی اصفهان گفت:اداره كل دامپزشكی استان بر همین اساس اقدام به تهیه بنر، تراكت و برگه های آموزشی و توزیع آن در كشتارگاه ها و مراكز عرضه كرده است.

وی اضافه كرد: همچنین كلاس های آموزشی برای سلاخان، قصابان، چوبداران و دیگر اقشار مرتبط در كلیه شهرستانهای استان در حال برگزاری است.

وی، تهیه و توزیع لوازم شخصی بهداشتی برای ناظران بهداشتی بخش دولتی و خصوصی در كشتارگاه های دام و تهیه و توزیع سم برای سمپاشی اماكن دام مانند كشتارگاه ها و میادین عرضه دام را از دیگر اقدامات پیشگیرانه برشمرد.

كارگر خاطرنشان كرد: جلسه هماهنگی با مركز بهداشت استان اصفهان برای همسو كردن اقدامات برگزار شده است و همه مسئولان بر تشدید مراقبت ها برای مقابله با ورود غیر مجاز دام تاكید دارند.

علایم این بیماری در انسان شامل تب، خونریزی زیر جلدی و خونریزی داخلی بدن است. این بیماری، در صورت پیشرفت ویروس منجر به مرگ می شود./س

برچسب ها: اصفهان ، تب ، کنگو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.