در مراسمی با حضور فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران و جمعی از فرمانده هان ، نظامیان و متخصصان کارخانجات منطقه یکم نیروی دریایی ارتش ، زیر دریایی جمهوری اسلامی ایران کلاس طارق که بدست متخصصان داخلی تعمیر شده بود به آب اندازی شد.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران بندرعباس؛ فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در این مراسم با اشاره به اهمیت تعمیر این زیر دریایی برای نخستین بار در کشور گفت : با تمام تحریم ها و فشارهای دشمنان و به همت متخصصان داخلی این زیر دریایی در کمترین زمان ممکن تعمیر شد.

امیر دریادار سیاری افزود: متخصصان داخلی با همت و تلاش خود یک میلیون و 620 هزار نفر ساعت برای تعمیر این زیر دریایی وقت صرف کردند.

وی گفت: ما توانسته ایم دانش ساخت و تعمیر زیر دریایی در این سطح را بومی کنیم و اکنون قطعات این نوع شناور نیز در مجموعه نیروهای مسلح و صنایع داخل طراحی و تولید می شود.

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران هدف از بکار گیری زیر دریایی طارق را حضور مقتدرانه نیروری دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در آبهای آزاد عنوان کرد.

امیر دریادار سیاری افزود: این زیر دریایی از توانمندی بسیار بالایی برخوردار و در ارتقاء توان رزمی و بازدارندگی جمهوری اسلامی ایران موثر است.

وی با تأکید بر اینکه اکنون بالاترین فناوری در دنیا به ساخت و تعمیر زیر دریایی ها اختصاص دارد افزود : زیر دریایی کلاس طارق بزودی برای انجام عملیات و مأموریت های محوله به دریاها اعزام خواهد شد./س

برچسب ها: زیردریایی ، طارق ، هرمزگان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.