ميل هاي ساساني شهرستان سميرم كه سال گذشته از سوي اهالي محلي تكه تكه شده بود مرمت و مستحكم شده و به زودي در فهرست آثار ملي به ثبت مي‌رسد.

شهرام اميري رئيس اداره امور فرهنگي استان اصفهان به خبرنگار حوزه ميراث فرهنگي باشگاه خبرنگاران گفت: ميل عبادتگاه ساساني كه از جنس سنگ و به صورت ستون بوده و روي بدنه كوه قرار داشته و در 23 فروردين 1390 ساعت 2 بامداد توسط اهالي محلي كه فكر مي‌كردند در زير آن اشيا  عتيقه و قديمي بوده به پائين انداخته و سه تكه شده است.
وي افزود: ميراث فرهنگي سميرم بعد از اين اتفاق مرمت هاي اوليه و استحكام بخش دوباره آن را انجام داده و هم اكنون جهت عقد قرارداد براي مرمت نهايي اين ستون سنگي هستيم كه خوشبختانه بودجه آن تامين و به سرعت انجام خواهد گرفت.
اميري تصريح كرد: ميل هاي ساساني در يك محوطه تاريخي طبيعي به نام تقراچه قرار دارد و كارهاي ثبت اين محوطه به همراه آ‌ثار تاريخي آن از اوايل سال گذشته آغاز و تا پايان سال جاري به همراه آسياب آبي تاريخي، غارهاي دست ساز پنجگانه و آبشارهاي تقراچه و تنگ خشك در فهرست آثار ملي كشورمان به ثبت مي‌رسد و آسيب ديدن آن تاثيري در ثبت ندارد.
رئيس اداره امور فرهنگي استان اصفهان بيان كرد: ميل هاي ساساني به صورت روزانه توسط يگان حفاظت سازمان ميراث فرهنگي در استان اصفهان و شهرستان سميرم بازديد مي‌شود و كمبود نيروي يگان حفاظت مانع از حفاظت و بازديد مرتب آن نخواهد شد./ي2
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار