روش گوگرد زدایی از نفت در مرحله پایلوت بوده و برای ورود به مرحله صنعتی نیازمند اختصاص بودجه برای این کار است.

دکتر امید خواه، رئیس انجمن مهندسی شیمی ایران در گفتگو با خبرنگار علمي باشگاه خبرنگاران افزود: آنچه که در تکنیک های ازدیاد از مخازن برداشت نفت مطرح است تزریق ژل های هوشمند در چاه های نفتی است تا بتوانیم برداشت از مخازن نفتی را افزایش دهیم.
وی گفت: در بحث پالایش نفت نیز جداسازی گوگرد از فرآورده های نفتی را داریم که این بحث یکی از چالش های اصلی در بهبود کیفی فرآورده های نفتی است.
امید خواه تصریح کرد: روش های مانند گوگردزدایی اکسیداسیونی و روش های گوگرد زدایی بیولوژیکی از روش های جدید برای حذف گوگرد از محصولات نفتی است که در سطح دنیا در حال انجام است.
رئیس انجمن مهندسی شیمی ایران اظهار کرد: این روش هم اکنون در کشورمان در سطح پایلوت و در مرحله  آزمایشگاهی در حال انجام است و هنوز به مرحله صنعتی نرسیده است.
وی عنوان کرد: صنعتی شدن این روش بستگی دارد به اینکه صنعت نفت ما چقدر به این کار بودجه اختصاص دهد.
* استفاده از امواج ماوراء صوت برای کاهش غلظت نفت
وی ادامه داد: اگر بخواهیم محصولات نفتی منطبق با استانداردهای بین المللی یورو 4 و 5 باشد باید این جداسازی گوگرد در سطح صنعتی انجام شود.
امید خواه افزود: مسئله دوم در بحث انتقال نفت است، وقتی مواد سبک از نفت استخراج می شود، نفت سنگین و غلیظ شده و انتقال آن در خطوط لوله سخت می شود.
رئیس انجمن مهندسی شیمی ایران گفت: تکنیک های جدیدی در دنیا برای کاهش غلظت نفت وجود دارد که جزو فناوری های نوین محسوب می شود./ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۱
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۲۱ ۲۳ بهمن ۱۴۰۲
طرح گوگرد زدایی از مازوت در پالایشگاه امام خمینی شازند ایجاد شود
Iran (Islamic Republic of)
کریم تقوی
۱۳:۵۴ ۰۳ آبان ۱۳۹۲
با سلام. لطفا اعلام فرمایید پایلوت گوگرد زدایی در کجا ساخته شده ودر کجا نصب است با تشکر فراوان
آخرین اخبار