بيش از 45 درصد از كهنه سربازان آمريكايي جنگ عراق و افغانستان، درصدد بدست آوردن مزاياي از كارافتادگي و معلوليت جنگي هستند.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پايگاه خبري راشا تودي؛ بسياري از سربازان آمريكايي در جنگهاي فراقاره اي خود در كشورهاي عراق و افغانستان، جان سالم به در برده اند.

اين در حاليست كه بيش از 45 درصد اين كهنه سربازان كه در جنگهاي عراق و افغانستان دچار نقص عضو شده اند، براي دريافت مزاياي از كار افتادگي با دولت آمريكا به مشكل برخورده اند.
دولت آمريكا براي جبران مزاياي از كارافتادگي اين كهنه سربازان بايد بيش از يك تريليون دلار هزينه كند.

جنگ هاي پي در پي در عراق و افغانستان، حدود يك ميليون و 600 هزار كهنه سرباز براي آمريكا به همراه داشته است كه 720 هزار نفر از آنها (45 درصد) در جستجوي يافتن مزاياي از كارافتادگي و جبران خدماتي كه در اين جنگها ارائه كرده اند، مي باشند.

هريك از اين سربازها به طور متوسط نيازمند قرار گرفتن تحت 8 تا 9 روش درماني هستند.

اين در حالي است كه كهنه سربازان جنگهاي ويتنام و خليج به كمتر از 4 درمان نيازمند بودند.

براساس اين گزارش؛ از 720 هزار كهنه سرباز آمريكايي جنگهاي عراق و افغانستان كه هيچ مزايايي از دولت آمريكا دريافت نمي كنند، بيش از 400 هزار نفر از مشكلات بهداشت رواني همچون اختلالات استرس "پست تروماتيك"، 350 هزار نفر از بيماريهاي گوش همچون كم شنوايي و زنگ زدن گوش، بيش از 177 هزار مشكل ناشنوايي، بيش از 1600 نفر قطع عضو، بيش از 200 نفر پيوند صورت و دست كم 127 نفر بينايي خود را از دست داده اند.

البته از 95 درصد سرباز آمريكايي كه از جنگ هاي عراق و افغانستان جان سالم به در برده اند، بسياري نيز از تبعات سلاحهاي مدرن تاثير گرفته اند كه علايم آن در آينده نزديك بروز خواهد كرد.
همچنين؛ در اين آمار، سربازاني كه به دليل حمل كوله پشتي هاي سنگين و لباسهاي مجهز از بيماريهاي پشت، گردن، شانه و زانو رنج مي برند، سخني به ميان نيامده است.

در اين گزارش آمده؛ بسياري از كهنه سربازان آمريكايي همزمان با بحران بيكاري در آمركيا، نه تنها موفق به يافتن شغلي مي شوند و نه قاد به كار كردن مي باشند. درآمد آنها در ماه 127 دلار است كه با احتساب 10 درصد از كارافتادگي به 2700 دلار نيز مي رسد.

اين درآمد در بسياري از موارد جوابگوي درمانهاي گران نمي باشد، البته همين مقدار درآمد تمامي كهنه سربازان آمريكايي را شامل نمي شود.

دولت آمريكا براي جبران مزاياي كهنه سربازان، بايد يك تريليون دلار هزينه كند. اين در حالي است كه نه تنها توجهي به آنها ندارد؛ بلكه بيشتر بودجه خود را براي هزينه هاي جنگ صرف مي كند.
جنگ با ترور آمريكا از سال 2001 در افغانستان آغاز شد. براساس آمارهاي دانشگاه براون، هزينه هاي جنگ در عراق، افغانستان و پاكستان به 4 تريليون دلار رسيده است و بيش از 6 هزار آمريكايي كشته شده است.

استاد اقتصاد دانشگاه هاروارد "ليندا بيلميز" در اين باره مي گويد: آزمون سخت براي ماليات دهندگان آمريكايي آغاز شده است، علاوه بر هزينه هاي سرسام آور جنگ، هزينه هايي بالغ بر 900 ميليارد دلار براي رفع و تامين نيازهاي كهنه كارهاي جنگ ضروري است كه همگي بايد توسط ماليات دهندگان، تامين شود.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار