رحيمي تلاش تجار و فعالان اقتصادی ایرانی در کنیا را مثبت و ارزنده، ارزیابی کرد و بر لزوم تلاش و همکاری گسترده در راستای ارتقاء سطح تبادلات تجاری و اقتصادی میان ایران و کنیا به رقم یک میلیارد دلار در سال تاکید کرد.

به گزارش حوزه دولت باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری ،محمدرضا رحیمی در آخرین برنامه از نخستین روز سفر خود به کنیا در دیدار تجار و فعالان اقتصادی ایرانی در این کشور، اظهار داشت: در حال حاضر کشور بیش از هر چیز نیازمند همت و غیرت ایرانیان است تا گام های پیشرفت را هر چه سریعتر برداریم .

معاون اول رئیس‌جمهور با بیان اینکه انسان از دلِ سختی ها و گذراندن مشکلات، رشد و پیشرفت می کند، خاطر نشان کرد: امروز جمهوری اسلامی ایران در وضعیت بسیار مناسبی قرار دارد و پیشرفت های حاصل شده در شرایط ناعادلانه تحریم بدست آمده است .

رحیمی با اشاره به مذاکرات خود با مقامات کنیایی، اظهار امیدواری کرد، تفاهم نامه ها و موافقت نامه های سازنده ای در جهت پیشرفت ملت های ایران و کنیا به امضاء مسئولان دو کشور برسد.

معاون اول رئیس‌جمهور از اهتمام دولت برای رفع موانع پیش روی تجار ایرانی در کنیا خبر داد و افزود: باید همه تلاش خود را در راستای گسترش و ارتقاء سطح روابط اقتصادی میان دو کشور به کار ببندیم.

در این دیدار همچنین تجار ایرانی گزارش هایی از فعالیت ها و اقدامات خود در کنیا ارائه کردند و مشکلات و موانع موجود را به اطلاع معاون اول رییس جمهور کشورمان رساندند.

گفتنی است پس از این دیدار معاون اول رئیس جمهور در جمع ایرانیان مقیم کنیا حضور یافت و در فضایی صمیمانه با آنان به گفت و گو پرداخت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار