ارتباطهاي توني بلر با غول رسانه اي غرب براي او دردسرآفرين شده است.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از  شبکه تلويزيوني بي بي سي ، مطالب تازه اي درباره ارتباطهاي توني بلر نخست وزير پيشين انگليس با روپرت مرداک، غول رسانه اي انگليس مطرح شده است.
 
توني بلر از اين روابط حمايت کرده و انکار کرده است که در مقابل حمايت از روزنامه هاي روپرت مرداک ، با او معامله هايي داشته است. توني بلر اين سخنان را در جلسه تحقيق و تفحص اخلاق رسانه اي در لندن مطرح کرد و تاکيد داشت که روابط سالمي ميان سياستمداران و رسانه هاي انگليس بوجود آمده است.
 
به گفته توني بلر روابط نزديک او با روپرت مرداک اجتناب ناپذير بوده است. اما منتقدان مي گويند توني بلر در روابطش با روپرت مرداک ، کارهايي را انجام داده است که مصداق معامله هاي پشت پرده است. اما توني بلر تاکيد دارد که درباره مسائل مربوط با رسانه ها ، هيچ معامله اي با روپرت مرداک يا هيچ فرد ديگري نداشته است.
 
بايد بخاطرداشت که توني بلر در سال 1995 دعوت روپرت مورداک را براي سخنراني در مراسمي پذيرفت که مرداک و بلندپايه ترين مشاوران رسانه اي او حضور داشتند. توني بلر مي گويد که در دوران حضورش در عرصه سياسي انگليس همواره تلاش کرده است روابط خوبي با رسانه ها داشته باشد.
 
توني بلر مي گويد از زمان ترک دفتر نخست وزيري و خروج از قدرت ، روابط دوستانه اي با روپرت مرداک داشته است. البته توني بلر در دوران قدرتش با رسانه هايي از قبيل ديلي ميل مشکلات بسيار زيادي داشت. در جلسه حضور توني بلر در کميته تحقيق و تفحص لندن رويداد غيرمنتظره اي پيش آمد. يک فرد معترض از در پشتي وارد اين محل شد و خطاب به توني بلر شعار داد جي پي مورگان تو را در جنگ عراق خريد. او فرياد مي زد توني بلر جنايتکار جنگي است. البته محافظان شخصي توني بلر و نگهبانان دادگاه ، اين فرد معترض را که با سر و صداي زياد وارد جلسه شده بود بيرون انداختند. پس از آنکه فرد مذکور از جلسه بيرون برده شد ، توني بلر گفت اتهاماتي که درباره ارتباط او با بانک جي پي مورگان آمريکا مطرح شده کاملا نادرست است. زمانيکه توني بلر از دادگاه خارج مي شد يکي از معترضان به سمت خودروي حامل توني بلر تخم مرغ پرتاب کرد.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار