با هدف افزايش ضريب ايمني شهروندان محل توقف ايستگاه هاي اتوبوس BRT در بزرگراه بسيج منطقه 15 زيرسازي مي شود.

به گزارش خبرنگار اجتماعي باشگاه خبرنگاران با توجه به راه اندازي مسير BRT پايانه خاوران دانشگاه علم و صنعت درسال هاي اخير و واقع شدن حدود 2.5 کيلومتر از اين مسير در محدوده شهرداري منطقه اقدام به زيرسازي مسير مذکور مي شود.
سيد احمد صفوي شهردار منطقه 15 درخصوص علت اين اقدام اظهار داشت: حدفاصل پل بسيج تا بيست متري افسريه به جهت تردد اتوبوس هاي تک کابين و دو کابين و حجم بالاي مسافر در اين محور سطح آسفالت در محل توقفگاه هاي اتوبوس به صورت ناهموار درآمده و نياز به زيرسازي داشت.
صفوي اظهار داشت: با هدف رفع مشکل مطروحه با هماهنگي به عمل آمده با راهنمايي و رانندگي و سامانه سه اتوبوس هاي تندرو عمليات مربوط به زيرسازي در5 ايستگاه واقع در مسير ياد شده آغاز شده است.
سيد جلال حسيني معاون حمل و نقل و ترافيک شهرداري منطقه 15 درخصوص مشخصات اين طرح گفت: در فاز يک اين اجرا، در مسير جنوب به شمال بعد از اولين ايستگاه اتوبوس هاي تندرو وارد مسير ويژه شده و بعد از عبور از بريدگي رفيوژ مياني بزرگراه در جهت مخالف طي مسير کرده و قبل از آخرين ايستگاه در بيست متري افسريه وارد بزرگراه شده و طي مسير مي کند و بعد از بيست متري افسريه در مسير اصلي ويژه اتوبوس هاي BRT حرکت خواهند کرد.
حسيني يادآور شد: درفاز نخست تمامي ايستگاه هاي مسير جنوب به شمال حفاري، زيرسازي مجدد، 30 سانتيمتر بتن مسطح و 5 سانتيمتر آسفالت اجرا مي شود.
عليرضا حلاجيان معاون فني و عمراني شهرداري منطقه 15 در ادامه تصريح کرد: در اين فاز اتوبوس هاي مسير شمال به جنوب در لاين کندروي بزرگراه طي مسير کرده و در امتداد محل هاي ايستگاه ها با نصب تابلو و ايمن سازي محل نسبت به تخليه و مسافرگيري توسط اتوبوس ها اقدام مي شود.
وي گفت: اين اقدام با همکاري معاونت فني و عمراني و حمل و نقل و ترافيک منطقه اجرايي مي شود.
حلاجيان افزود: پس از اجراي عمليات درفاز نخست، اتوبوس هاي اين مسير در لاين اصلي خود قرار گرفته و در فاز دوم ايستگاه هاي مسير شمال به جنوب طي مراحل اعلام شده، زيرسازي مي شوند و اتوبوس هاي مسير شمال به جنوب از همان مسير کندرو نسبت به تخليه و مسافرگيري اقدام مي کنند.
وي خاطرنشان کرد: سعي ما براين است تا در کوتاهترين زمان ممکنه نسبت به اجراي بهينه و با کيفيت عمليات زيرسازي تمامي مسير اقدام کنيم تا رفاه و آسايش شهروندان در ايستگاه هاي BRT فراهم شود./ز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار